• لينگ‌باکس باکس کاي ونجي
  • لينگ‌باکس باکس کاي ونجي
  • لينگ‌باکس باکس کاي ونجي
  • لينگ باکس BOX PRO
  • Lingbox BOX PRO
  • لينگ باکس BOX PRO
  • لينگ باکس BOX PRO
  • Lingbox BOX PRO
  • لينگ باکس BOX PRO
  • لينگ باکس BOX PRO
  • لينگ باکس BOX PRO

قیمت پایه فقط 8000 دلار

معرفی لینگ‌باکس باکس کای ونجی

26 آبان 1401 12:49

لینگ‌باکس باکس Cai Wenji

شرکت خودروسازی لینگ‌باکس اتو (Lingbox Auto) به عنوان یکی از بازیگران جدید صنعت خودروسازی چین، در سال 2020 تاسیس شده است. نام محلی این برند در چین لینگ بائو به معنای الماس یخی است.

نخستین محصول لینگ‌باکس به نام باکس در اواخر سال 2020 و با قیمت 4800 دلار عرضه شد. این خودروی برقی کوچک از آن زمان تاکنون، چند بروزرسانی دریافت کرده و اکنون جدیدترین نسخه از آن به نام باکس Cai Wenji معرفی شده است.

طراحی لینگ‌باکس باکس کای ونجی

ابعاد بدنه این خودروی چهار در برقی در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.584، 1.475، 1.666 و 2.455 متر اعلام شده است.

لینگ‌باکس باکس کای ونجی

طراحی بدنه لینگ‌باکس باکس کای ونجی را می­‌توان ترکیبی از دوو ماتیز و نسخه چینی تاکسی لندن یعنی LEVC TX دانست. ترکیب ارتفاع بلند سقف و بدنه کم ­عرض شاید برای حرکت در معابر شهرهای شلوغ مناسب باشد، اما معمولاً به طرحی خوشایند منجر نمی‌­شود. لازم به ذکر است که سطح زمین از کف این خودرو تنها 121 میلی‌متر فاصله دارد.

کابین و امکانات لینگ‌باکس باکس کای ونجی

در فضای کابین لینگ‌باکس باکس کای ونجی با روکش پارچه­‌ای صندلی‌ها، فرمان D شکل، صفحه پشت آمپر 7 اینچی و نمایشگر مرکزی 10.1 اینچی لمسی مواجه هستیم. وجود تنها یک کیسه هوا برای راننده، سطح امنیت سرنشینان در این خودرو را با ابهام روبرو می­‌کند.

لینگ‌باکس باکس کای ونجی

مشخصات فنی لینگ‌باکس باکس کای ونجی

لینگ‌باکس باکس کای ونجی به یک موتور برقی با 48 اسب­‌بخار قدرت و 125 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است و می­‌تواند به حداکثر سرعت 101 کیلومتر برساعت دست یابد.

شتاب صفر تا صد این خودرو اعلام نشده است، ولی لینگ‌باکس باکس کای ونجی می­‌تواند ظرف 7 ثانیه به سرعت 50 کیلومتر برساعت دست یابد، که احتمالاً برای آغاز حرکت نسبتاً سریع از پشت چراغ قرمز کافی باشد.

لینگ‌باکس باکس کای ونجی

لینگ‌باکس باکس کای ونجی به باتری 19.2 کیلووات ساعت مجهز شده است، که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و ظرف یک ساعت و 12 دقیقه ذخیره آن را از 20 به 80 درصد افزایش می‌­دهد. البته شارژ عادی به 11 ساعت زمان نیاز دارد.

شعاع حرکتی لینگ‌باکس باکس کای ونجی توسط سازنده و براساس استاندارد CLTC چینی، 220 کیلومتر اعلام شده است.

قیمت لینگ‌باکس باکس کای ونجی

لینگ‌باکس باکس کای ونجی با قیمت 8035 دلار وارد بازار شده است، که با توجه به مشخصات فنی و ایمنی، چندان هم وسوسه‌کننده نیست.

لینگ‌باکس باس پرو

همین یکی دو روز پیش بود که خبر معرفی خودروی BOX Pro از Lingbox منتشر شد. این خودروی برقی چینی قرار است در مجموع 4 تیپ با قیمت بین 7 هزار تا 10 هزار دلار عرضه شود.

درواقع خودروی جدید را می‌توان نسخه ارتقایافته مدل Box تلقی کرد. فضای داخلی آن به گونه‌ای طراحی شده که نسبت به ویرایش قبلی مدرن‌تر و شیک‌تر به نظر می‌آید. با این حال، طراحی و پیکربندی اصلی بدون تغییر باقی مانده است. باید در نظر گرفت که مدل پایه لینگ‌باکس Box قیمتی حدود 6200 دلار دارد که به وضوح نشان می‌دهد سطح نسخه 2022 چقدر بالاتر است.

از نظر زبان بصری، باکس پرو از روش ساده‌ای بهره می‌برد. ورودی‌های هوا در اطراف سپر هم‌خوانی جالب با جلوپنجره سنتی آن برقرار کرده‌اند. هنوز هم امضای اصلی نمای جلویی، آن چراغ‌های گرد است که به لامپ‌های سنتی هالوژن مجهز شده‌اند. البته این در حالی است که چراغ نور روز LED خواهد بود. در نمای عقب نیز فرمت دایره‌ای برای چراغ‌ها به کار رفته تا هماهنگ با چهره خودرو از روبرو باشد.  

لینگ باکس باکس پرو

همانطور که گفتیم تیپ پرو، تغییر عمیقی نسبت به ویرایش استاندارد ندارد، یعنی همان طول، عرض و ارتفاع 3584، 1475 و 1666 میلی‌متری و فاصله محوری 2455 میلی‌متری.

باکس پرو از نظر چیدمان داخلی یک پیشرفت قابل قبول را تجربه کرده است. استفاده از رنگ‌های جدید به ویژه صورتی، حالا جلوه آرام‌تری به آن بخشیده است. یک نمایشگر 10.1 اینچی شناور در میانه کنسول با استفاده از الگوی طراحی ساده، حس و حال امروزی به کابین باکس پرو بخشیده است. افقی کردن دریچه‌های تهویه مطبوع و استفاده از پنل‌های مشکی براق کمی نیز به لوکس‌گرایی ملایم آن اشاره دارد.

خودروی برقی چینی لینگ باکس باکس پرو

از نظر فنی مدل پایه باکس پرو مجهز به یک موتور برقی 30 کیلوواتی با 95 نیوتن‌متر گشتاور است. در حالی که نسخه نهایی موتوری 35 کیلوواتی با 125 نیوتن‌متر گشتاور دارد. بر حسب انتخاب مشتری، می‌توان مدل‌هایی را خریداری کرد که با یک بار شارژ 145، 205 و یا 320 کیلومتر پیمایش خواهند اشت.

دیدگاه کاربران