• بستيون شيائوما

برقی کوچک برای مشتریان چینی

معرفی بستیون شیائوما

30 مرداد 1402 10:35

برند بستیون در سال‌های اخیر سعی داشته خود را در سطح بالاتری نسبت به برندهای اقتصادی مطرح کند، اما به نظر می‌­رسد که استقبال مشتریان چینی از خودروهای کوچک و البته برقی شهری، بستیون را نیز به ارائه یک محصول در این رده ترغیب کرده است.

بستیون شیائوما (Xiaoma) نخستین بار در قالب یک خودروی کوچک روباز در نمایشگاه شانگهای به معرض نمایش درآمد. اکنون با انتشار چند تصویر و برخی مشخصات این خودرو، معلوم می­‌شود که نماینده بستیون برای رقابت با وولینگ مینی EV، فاصله چندانی تا ورود به بازار ندارد.

بستیون شیائوما یک خودروی کوچک دو نفره با ابعاد 3، 1.51، 1.63 و 1.953 متر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهاست. ابعاد این خودرو در مقایسه با پرفروش‌­ترین خودروی برقی چین در سال 2022 یعنی وولینگ مینی EV، در تمام جهات بزرگتر است. این بدنه کوچک بر رینگ‌های 12 اینچی با تایرهای 145/70 استوار می­‌شود.

همچون سایر خودروهای همرده، بستیون شیائوما هم با فرم جعبه‌­ای و چراغ‌های مکعبی جلو و عقب طراحی شده است. درگاه شارژ را نیز می‌­توان در فاصله میان چراغ‌های جلو مشاهده کرد.

وزن خالص و مجاز بستیون شیائوما به ترتیب 685-715 و 1000-1015 کیلوگرم اعلام شده است.

بستیون شیائوما

نکته جالب این‌که زوایای حمله و فرار بستیون شیائوما هم به ترتیب 29 و 43 درجه اعلام شده است، تا احتمالا خیال مشتریان را تاحدی از مواجهه با ناهمواری خیابان‌ها آسوده کند.

بستیون شیائوما به یک موتور برقی با 27 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است. این موتور توسط Shuanglin تامین شده است، که با چری و SGMW نیز همکاری دارد. حداکثر سرعت این خودروی کوچک برقی هم 100 کیلومتر برساعت خواهد بود.

مجموعه باتری LFP این خودرو نیز از REPT تامین شده است، که با شرکت‌های جیلی، سایک، دانگ فنگ  و البته فاو همکاری دارد.

بستیون شیائوما را می­‌توان با درپوش رینگ‌ها و کیت بدنه سفارش داد، درحالی‌که علاوه بر دوربین عقب، دوربین ثبت وقایع جلو نیز به صورت استاندارد نصب می­‌شود.

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین بستیون شیائوما در دسترس نیست، اما با استناد بر آنچه در نمونه روباز مشاهده کرده‌­ایم، می­‌توان اطمینان داشت که مواردی شامل پشت آمپر LCD، فرمان دوشاخه و روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها را در این مدل هم مشاهده کنیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران