همچون لوتوس، مکلارن نیز همواره در تلاش برای ساخت خودروهای سبک وزن بوده است. حتی مدل آرتورا با وجود سامانه هیبرید، تنها 1395 کیلوگرم وزن دارد. اکنون نسخه مسابقهای مکلارن آرتورا به نام آرتورا GT4 معرفی شده که حتی 130 کیلوگرم از نسخه استاندارد سبکتر است.
”براساس قوانین مسابقات GT4، نصب پیشرانه هیبرید در خودروهای شرکتکننده مجاز نیست. به همین دلیل مکلارن از پیشرانه شش سیلندر در این خودرو استفاده کرده است.“وزن این خودرو نسبت به نماینده قبلی مکلارن در مسابقات GT4 یعنی 570S GT4 هم به میزان 100 کیلوگرم کاهش یافته است.
توجه داشته باشید که براساس قوانین مسابقات GT4، نصب پیشرانه هیبرید در خودروهای شرکتکننده مجاز نیست. به همین دلیل مکلارن از پیشرانه شش سیلندر در این خودرو استفاده کرده و فضای سلولهای باتری سامانه هیبرید را نیز به مخزن سوخت اختصاص داده، که ظرفیت آن اکنون به 110 لیتر رسیده است.
غیر از تغییرات پیشرانه، در آرتورا GT4 شاهد نصب جعبهدنده 7 سرعته اتوماتیک به جای نمونه 8 سرعته قبلی هستیم، درحالیکه از یک موتور برقی برای حرکت به سمت عقب استفاده شده است.
ضرایب دنده نیز کاهش یافته، درحالیکه نصب دیفرانسیل لغزش-محدود در محور عقب و تهویه بهتر ترمزها، عملیات توقف خودرو را بهبود بخشیده است.
برخی قطعات همچون زیرسپری جلو و باله عقب با هفت سطح قابل تنظیم برای مکلارن آرتورا GT4 نصب شده است، تا آیرودینامیک این خودرو را بهبود ببخشد تاحدی که میزان نیروی رو به پایین اعمال شده بر بدنه، نسبت به 570S GT4 افزایش یابد.
شرکت سازنده اعلام نموده که ایمنی مکلارن آرتورا GT4 در سطح 720S GT3 خواهد بود، چراکه پدالهای قابل تنظیم و صندلی سفارشی راننده در این خودرو نصب شده است.
پیش از آغاز مبارزه با رقبایی همچون بامو M4 GT4، مکلارن آرتورا GT4 در 23 ژوئن در فستیوال سرعت گودوود حاضر میشود، تا علاقمندان با این خودروی مسابقهای بیشتر آشنا شوند.
قیمت پایه مکلارن آرتورا GT4 برابر با 200 هزار پوند تعیین شده است، که 10 هزار واحد افزایش نسبت به نسخه استاندارد را نشان میدهد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com