• ماشين مسابقه اي مک لارن آرتورا تروفي

با مک‌لارن، مسابقات GT را تجربه کنید

آرتورا تروفی برای رانندگان آماتور

10 مرداد 1401 15:21

مسابقه دادن با یک مک‌لارن در رقابت‌های فرمول یک یا ایندی‌کار چیزی نیست که اغلب افراد بتوانند آن را تجربه کنند؛ اما مسابقات قهرمانی مک‌لارن تروفی 2023 این فرصت را به رانندگان آماتور می‌دهد تا با یکی از خودروهای این برند انگلیسی وارد پیست شوند. هم‌زمان با آغاز به کار این رقابت‌ها، شرکت مدل جدید مسابقه‌ای به اسم Artura Trophy را رونمایی کرد. در حقیقت آرتورا تروفی نسخه تکامل یافته مدل مسابقه‌ای آرتورا GT4 است.

برخلاف مدل‌های جاده‌ای، این محصول از قوای محرکه کمکی هیبریدی برخوردار نیست.نگران قوانین مربوط به قدرت پیشرانه نباشید. این خودرو می‌تواند به راحتی 577 اسب‌بخار قدرت تولید کند؛ اما نکته اینجاست که برخلاف مدل‌ جاده‌ای آرتورا این محصول از قوای محرکه کمکی هیبریدی برخوردار نیست. با این حال هم‌چنان می‌توان از صدای جذاب اگزوز اصلاح‌شده آن لذت برد.

وزن مک‌لارن آرتورا تروفی کمتر از GT4 است، چراکه محدودکننده‌های قدرت از روی آن برداشته شده. از سوی دیگر یک بال عقب برای افزایش نیروی پایین‌برنده نیز به بدنه آن چسبانده شده است. البته خریداران این مک‌لارن می‌توانند تنظیمات مختلفی را برای مدیریت پیشرانه و پکیج آیرودینامیک روی آن اعمال کنند تا این محصول به یک GT4 واقعی تبدیل کنند. این اقدام می‌تواند دست خریدار را برای حضور آرتورا در رویدادهای بزرگ‌تر باز کند.

ماشین مسابقه ای مک لارن آرتورا تروفی

طبق قوانین، هر راننده آماتور با یک راننده حرفه‌ای همراه می‌شود. قوانین مسابقات، رانندگان معمولی را مجبور می‌کند قبل از تجربه مستقل رانندگی، در کنار یک راننده حرفه‌ای که تجربه رانندگی در کلاس جی‌تی را دارد، واجد شرایط شود.

مسابقات قهرمانی جام مک‌لارن یک سری حمایتی از مسابقات جهانی GT Challenge اروپا در سال 2023 خواهد بود. این رقابت‌ها در پیست‌های معروف پاول ریکارد فرانسه، میسانو ایتالیا، فرانکورچمپس بلژیک، هاکنهایم آلمان و بارسلون اسپانیا برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران