• کراس اور برقي ليوان RL7
  • کراس اور برقي ليوان RL7
  • کراس اور برقي ليوان RL7
  • کراس اور برقي ليوان RL9
  • کراس اور برقي ليوان RL9
  • کراس اور برقي ليوان RL9
  • کراس اور برقي ليوان RL9

معرفی کراس‌اورهای برقی RL7 و RL9

برند لیوان، حاصل همکاری جیلی و لیفان

8 تیر 1401 15:30

در حاشیه نمایشگاه خودرو چانگ کینگ 2022، برند جدید لیوان که تحت همکاری جیلی و لیفان متولد شده، برنامه‌­های آینده برای ساخت خودروهای برقی با فناوری باتری قابل تعویض را اعلام کرد.

لیوان قصد دارد شش خودروی برقی با فناوری باتری قابل تعویض را ظرف سه سال آینده معرفی نماید.پلتفرم مورد استفاده در ساخت خودروهای این برند با نام GBRC معرفی شده است، که در دو محصول حاضر در نمایشگاه یعنی لیوان 7 و 9 نیز بکار گرفته می‌شود. براساس اعلام سازنده، این پلتفرم نه تنها قابلیت استفاده در سایر رده‌­های خودرویی همچون ون و سدان‌ها را نیز داراست، بلکه برای نصب پیشرانه‌های گوناگون نیز مناسب خواهد بود.

امکان تعویض باتری در محصولات لیوان، یکی از ویژگی­‌های جالب اعلام شده توسط این شرکت است که گویا، این فرآیند ظرف تنها 3 یا 4 دقیقه انجام خواهد شد.

لیوان قصد دارد شش خودرو با فناوری باتری قابل تعویض را ظرف سه سال آینده معرفی نماید و به همین دلیل، از حالا به فکر توسعه زیرساخت شبکه تعویض باتری محصولات خود است. طبق برنامه تا انتهای سال جاری، بیش از 200 ایستگاه را در 23 شهر چین مستقر خواهند کرد.

مشخصات لیوان RL9

لیوان RL9 در رده کراس‌­اورهای میان­‌سایز قرار گرفته و به واسطه فرم باریک چراغ‌های جلو و عقب، اجزای سپر جلو، رینگ‌های پنج پره دوتایی و نوار بین چراغ‌های عقب، به بسیاری از کراس‌­اورهای امروزی شباهت دارد.

کراس اور برقی لیوان RL7

مشخصات لیوان RL7

اما لیوان RL7 یک کراس‌­اور کوپه در رده A است که در نیمه اول سال 2023 معرفی خواهد شد. فرم منحنی بدنه این مدل، هیجان بیشتری به بیننده منتقل می­‌کند. هماهنگی فرم چراغ‌های جلو و عقب، رینگ‌های آیرودینامیک، دوربین‌های جانبی و ضریب درگ بدنه که 0.24 اعلام شده، مجموعه‌­ای جالب را پدید آورده است.

براساس اعلام سازنده، لیوان RL7 به 2 لیدار، 5 رادار موج میلیمتری، 12 رادار فراصوت و 11 دوربین با وضوح بالا مجهز خواهد شد، که امکان نصب چندین دستیار راننده برای این خودرو را فراهم می‌­کند.

کراس اور برقی لیوان RL7

لیوان RL7 در سه نسخه دیفرانسیل-جلو، دیفرانسیل-عقب و چهارچرخ محرک تولید خواهد شد. در نسخه چهارچرخ محرک، یک موتور برقی با 161 اسب­‌بخار قدرت روی محور جلو و یک پیشرانه برقی به قدرت 208 اسب‌­بخار روی محور عقب قرار خواهد گرفت. شتاب صفر تا صد لیوان RL7 در این نسخه برابر با 4.9 ثانیه اعلام شده است، درحالی‌که شعاع حرکتی نسخه­‌های مختلف، بین 550 تا 750 کیلومتر (براساس استاندارد چینی CLTC) خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران