• ماروتي سوزوکي برزا 2022
  • ماروتي سوزوکي برزا 2022
  • ماروتي سوزوکي برزا 2022
  • ماروتي سوزوکي برزا 2022
  • ماروتي سوزوکي برزا 2022
  • ماروتي سوزوکي برزا 2022
  • ماروتي سوزوکي برزا 2022
  • ماروتي سوزوکي برزا 2022

ویتارا دیگر وجود ندارد!

معرفی ماروتی سوزوکی برزا 2022

11 تیر 1401 13:42

معرفی سوزوکی ماروتی برزا - Maruti Suzuki Brezza - در بازار هند را باید اتفاقی مهم محسوب کرد، خودرویی که پیش از این با نام ویتارا برزا شناخته می­‌شد و ظرف شش سال و نیم گذشته موفق به جلب نظر بیش از 700 هزار مشتری شده است.

اکنون که مشتریان هندی با برزا آشنا شده و این خودرو اعتباری به هم زده، خودروساز هندی نیز دیگر نیازی به استفاده از نام ویتارا در کنار اسم این خودرو ندیده است.

تولید نسل دوم ماروتی سوزوکی برزا از مدتی پیش آغاز شده و خودروها با قیمت 10 الی 18 هزار دلار در روزهای آینده وارد نمایندگی خواهد شد.

طراحی ماروتی سوزوکی برزا 2022

نسل دوم سوزوکی برزا روی پلتفرم قبلی و مشترک با مدل هاچ‌بک سوزوکی سوئیفت شکل گرفته و ابعاد آن در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 3.995، 1.79، 1.685 و 2.5 متر اعلام شده است.

ماروتی سوزوکی برزا 2022

فاصله محوری و عرض خودرو بدون تغییر باقیمانده است، درحالی‌که ارتفاع به میزان 45 میلی‌متر افزایش یافته است. طول کلی بدنه هم مساوی با گذشته باقیمانده است، تا از مزایای مالیاتی خودروهای کوچک‌تر از 4 متر در هند، برخوردار شود.

فرم کلی بدنه بدون تغییر باقیمانده است، ولی طراحان با اعمال برخی تغییرات همچون نصب زیرسپری، رینگ‌های جدید، لبه گلگیرهای بزرگ، ریل‌های سقفی، تزئین ستون آخر با رنگ مشکی، پکیج قطعات سفارشی آفرود و البته افزایش ارتفاع بدنه که قبلاً اشاره شد، چهره‌­ای خشن‌­تر از این کراس‌­اور کوچک را به نمایش گذاشته اند. در تریم‌های کاملتر ماروتی سوزوکی برزا، چراغ‌های جلو و عقب از نوع LED خواهد بود.

کابین و امکانات ماروتی سوزوکی برزا 2022

ماروتی سوزوکی برزا برای حمل چهار سرنشین طراحی شده است و در ردیف عقب، تنها دو کمربند ایمنی و پشت­ سری دیده می­‌شود. طراحی برخی اجزای کابین همچون فرمان، صفحه پشت آمپر، کنترل تهویه مطبوع و برخی دکمه‌­ها از مدل جدید سوزوکی بالنو به عاریت گرفته شده و خروجی تهویه برای سرنشینان عقب هم بعد از مدت‌ها انتظار، نصب شده است.

ماروتی سوزوکی برزا 2022

نمایشگر 7 اینچی و دو کیسه هوا به صورت استاندارد نصب شده است، درحالی‌که در کامل‌ترین نسخه، 6 کیسه هوا، نمایشگر 9 اینچی، صفحه 5.5 اینچی هداپ، دوبین 360 درجه و سیستم صوتی Arkamys، نصب شده است. ماروتی سوزوکی برزا به عنوان نخستین محصول این برند، اکنون سانروف هم در اختیار دارد.

مشخصات فنی ماروتی سوزوکی برزا

ماروتی سوزوکی برزا به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، که به لطف تغییر در سامانه تزریق سوخت و افزایش نسبت تراکم، با افزایش جزئی در قدرت و گشتاور مواجه شده است و اکنون 105 اسب­بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور در اختیار دارد. این پیشرانه به گیربکس 5 دنده دستی یا شش سرعته اتوماتیک با پدال‌های تعویض پشت فرمان متصل می­‌شود.

ماروتی سوزوکی برزا با پیشرانه توربودیزل و دوگانه سوز CNG نیز در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. همتای این خودرو یعنی تویوتا اوربن کروزر نیز به زودی رونمایی می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران