به نظر میرسد که توجه شرکتهای خودروسازی به کراساورهای کوپه، در حال افزایش است. شرکت خودروسازی تاتا از کشور هندوستان هم با معرفی یک خودروی قدبلند با سقف خمیده با نام کِرو (Curvv)، سعی دارد شانس خود را در این بخش از بازار خودرو امتحان کند.
مشخصات ظاهری تاتا کرو
تاتا کرو که احتمالا نام خود را از کلمه Curve به معنای منحنی برگرفته است، نخستین بار در قالب یک کانسپت در بهار 2022 رونمایی شد. تناسبات و فرم کلی بدنه نسخه تولیدی با نسخه کانسپت تاتا کرو تفاوتی ندارد، اما برخی جزئیات همچون فرم جلوپنجره، هواکشهای سپر و چراغهای جلو تغییر کرده است. در نسخه نهایی با آینههای جانبی با فرم عادی، دستگیره مخفیشونده درها و رینگهای با ابعاد نسبتا کوچکتر از مدل کانسپت مواجه هستیم.
نسخه برقی این خودرو به واسطه دماغه بدون منفذ، درگاه شارژ و طراحی متفاوت رینگها، از همتای درونسوز متمایز شده است.
مشخصات کابین تاتا کِرو
تاتا فعلا از انتشار تصاویر کابین کِرو خودداری نموده است، اما رسانههای هندی اعتقاد دارند که طراحی این بخش با محصول دیگر تاتا یعنی نکسون (Nexon) مشترک است. این گمانهزنی چندان دور از واقعیت نیست، چرا که تاتا کِرو نه تنها براساس پلتفرم مشترک با نکسون ساخته شده است، بلکه در واقع نسخه گرانتر از آن مدل به شمار میآید.
مشخصات فنی تاتا کِرو
در حال حاضر از مشخصات فنی تاتا کِرو هم اطلاعی در دسترس نیست اما میتوان اطمینان داشت که در این بخش هم با موارد مشترک با نکسون مواجه باشیم.
اگر این گمانهزنی صحیح باشد، نسخه درونسوز تاتا کِرو به پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ با 110 اسببخار قدرت و 170 نیوتنمتر گشتاور یا 1.5 لیتری توربودیزل با 110 اسببخار قدرت و 260 نیوتنمتر گشتاور مجهز خواهد شد. هر دو پیشرانه مذکور با گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک قابل سفارش است. البته احتمال دارد که تریم گرانتر به گیربکس دوکلاچه 7 سرعته هم قابل انتخاب باشد.
نسخه برقی تاتا کِرو هم با دو پیشرانه با 129 یا 143 اسببخار قدرت و مجموعه باتری به ظرفیت 30.2 یا 40.5 کیلووات ساعت، عرضه خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru