• پياجيو MP3 مدل 2022

خبرهای خوب برای اسکوتر 3 چرخ بعد از 16 سال

به‌روزرسانی دیرهنگام اما جذاب پیاجیو MP3

12 تیر 1401 15:57

اسکوتر سه‌چرخ پیاجیو MP3 که اولین‌بار در سال 2006 به بازار عرضه شد، اکنون بعد از مدت‌ها دستخوش تغییرات عمیقی شده است و سرانجام به‌روزرسانی جدید با فناوری‌های بالا را تجربه کرد.

سیستم هشدار نقاط کور یا همان BLIS و البته سیستم هوشمند تصمیم‌گیری تغییر مسیر LCDAS، برای اولین‌بار در دنیا روی یک اسکوتر نصب شده است.طیف جدید اسکوترهای سه‌چرخ این برند ایتالیایی اکنون شامل پیاجیو MP3 تیپ 530 HPE اکسکلوسیو، 400 HPE اسپرت و البته مدل پایه 300 HPE می‌شود.

این به‌روزرسانی شامل سیستم هشدار نقاط کور یا همان BLIS و البته سیستم هوشمند تصمیم‌گیری تغییر مسیر LCDAS می‌شود، که برای اولین‌بار در دنیا روی یک اسکوتر نصب شده است. سیستم‌های فوق با استفاده از حسگرهایی در قسمت جلو و زیر اگزوز، وسیله نقلیه را تا فاصله 30 تا 35 میلی‌متری کنترل می‌کند و راکب را از نزدیک شدن به خودروهای دیگر مطلع می‌کند و هم‌چنین نقاط کور غیر قابل دسترسی را به راکب یادآور می‌شود.

روی تیپ 530 HPE اکسکلوسیو دنده عقب و دوربین دید عقب با نمایشگر 7 اینچی نیز نصب شده است. ازجمله آپشن‌های استاندارد این موتورسیکلت می‌توان به کروز کنترل، استارت بدون سوئیچ و اتصال گوشی هوشمند با سیستم ناوبری اشاره کرد.

اسکوتر سه چرخ پیاجیو MP3 مدل 2022

ارگونومی راکب یک بار دیگر از ابتدا طراحی شده تا رفاه بیشتری را به همراه داشته باشد. فرمان 10 میلی‌متر بلندتر شده و محل قرارگیری پاها نیز 20 میلی‌متر پایین‌تر آمده تا درمجموع موقعیت سواری آرام‌تری را فراهم کند. در زیر زین نیز فضای مناسبی برای قرار دادن 2 کلاه ایمنی تعبیه شده است. علاوه‌براین صندلی به صورت برقی باز می‌شود.

پیشرانه تک سیلندر مایع خنک پیاجیو 44.2 اسب‌بخار قدرت و 50 نیوتن‌متر گشتاور دارد، که بر اساس مدل قبلی HPE 500 طراحی شده است. ارتقا در بخش قوای محرکه شامل پیستون‌های آلومینیومی جدید، سوپاپ‌های بزرگ، احتراق بهینه و میل‌بادامک با زمان‌بندی بهتر می‌شود. روی این اسکوتر از ECU مدل 11 شرکت مگنتی مارلی با دریچه گاز انحصاری استفاده شده است. راکب می‌تواند سه حالت سواری اسپرت، اکو و کامفورت را نیز انتخاب کند.

اسکوتر سه چرخ پیاجیو MP3 مدل 2022

کنترل کشش دو سطحی و تنظیم لغزش در زمان شتاب‌گیری موسوم به ASR نیز روی این محصول دیده می‌شود. طبیعی است که عملکرد دریچه گاز در حالت اسپرت بسیار سریع‌تر است. در حالت اکو و کامفورت دریچه گاز پاسخگویی نرم‌تری دارد. حتی کنترل کشش نیز دارای تنظیمات نرمال و اسپرت است.

ترمزهای ABS سه کاناله از برند کانتیننتال در تیپ اکسکلوسیو یک آپشن استاندارد به حساب می‌آید. ترمزها با قطر 285 میلی‌متر روی رینگ‌هایی 13 اینچی قرار گرفته‌اند. سیستم تعلیق پیشرفته MP3 جدید این امکان را به راکب می‌دهد که در حالت بدون حرکت، ایستاده باقی بماند و نیازی به استفاده از پای راکب برای نگه داشتن موتور نیست.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : paultan.org

دیدگاه کاربران
RezaEbra 1401/4/13
ظلمی که در حق تک تک مردم ایران در این چند دهه اخیر شده با هیچ معیاری قابل وصف و بیان نیست، گردهمایی وسپاسواران و بسیاری دیگر ازین دست گردهمایی هایی که فقط از سر خوشی و داشتن یک زندگی زیبا و حاصل امید و خوشبختی هستند،برای مردم ما آرزوی محال است که ما نیز به این سطح از رفاه و آرامش و امیدواری و خوشبختی برسیم که با یک وسپا،دوچرخه یا فرغون راهی مکانی بشویم که به صرف داشتن وسیله ای مشترک با دیگران وقت گذرانده و خوش باشیم... صحبت از خشکیدن یک برگ نیست یا از وسپا،قطره قطره جمع گردد،وانگهی حسرت به دل،سعدیا مرد نکونام چه مرد بی حاصل!
پاسخ
0
0
1