جشن 50 سالگی فرانسوی محبوب

معرفی رنو 5 دیامانت

14 تیر 1401 21:14

رنو 5 یکی از نماد‌های برند فرانسوی رنو است که در سال 2022 پنجاه ساله می‌شود. بیش از 5 میلیون دستگاه رنو 5 بین سال‌های 1972 تا 1984 در چندین کشور مختلف از جمله ایران فروخته شد.

حال رنو تصمیم گرفته است تا برای جشن 50 سالگی این مدل، از یک طراح برتر کمک بگیرد و نمونه‌ای خاص خلق کند. ارتباط بین Pierre Gonalons و گروه رنگ و تریم رنو، منجر به پیدایش رنو 5 دیامانت (Diamant) شد؛ یک خودرو الکتریکی که دید طراحان از زمان آینده را به تصویر می‌کشد.

طراحی بدنه رنو 5 دیامانت

پیر گونالنس می‌گوید که از دعوت رنو برای طراحی مجدد رنو 5 در جشن 50 سالگی آن مفتخر است. رنو این اختیار را به او داده تا ماشین رویاهایش را طراحی کند. وی با طراحی رنو 5 دیامانت، به طراحی انقلابی آن ادای احترام کرده و همچنین رنگ‌ها و شکل‌های موجود در ذهنش را ارائه داده است. این طراح از هنرهای تزئینی و جواهرات الهام گرفته که در جزئیاتی قابل مشاهده است.

رنو 5 دیامانت

رنو 5 دیامانت، فرم اصلی این خودرو را که در سال 1972 ساخته شد، حفظ کرده، اما تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است. اولین ویژگی مدرن، زیر کاپوت است؛ یک پیشرانه صد در صد الکتریکی. در بخش ظاهر، جزئیاتی جدید به کار رفته که باید به آن‌ها دقت کرد.

مدیر بخش‌ رنگ‌ها و تریم‌های رنو، François Farion، می‌گوید که شخصیت‌های خلاق Pierre Gonalons و تیمش باعث می‌شود که آن‌ها بین بهترین صنعت‌گران فرانسه باشند. نتیجه آن بسیار شگفت‌انگیز است و جزئیات فراوانی دارد. رنگ‌های بدنه، ظاهری ساده و در عین حال پیچیده به ماشین می‌بخشند. این طراح به جزئیات بسیار حساس و دقیق است.

رنو 5 دیامانت

وقتی از بیرون به خودرو نگاه کنید، بسیار ساده است و خطوط رنو 5 کاملاً مشخص می‌شود. چراغ‌های جلو و عقب به شکل جواهر هستند. چرخ‌های عریض آن از نسخه Alpine رسیده‌اند که صاف‌تر هستند و در مرکز خود نشان خورشید دارند. این نمادی است که Pierre Gonalons به آن علاقه دارد.

رنگ بدنه از سه لایه تشکیل شده است؛ رنگدانه‌های طلایی روی آستر صورتی، پوشیده شده با لعاب، که جلوه‌های متنوعی از رنگ طلایی را در نور آفتاب و رنگ‌های تیره‌تر را در تاریکی نشان می‌دهد.

کابین و تزئینات رنو 5 دیامانت

فضای داخلی بسیار کوچک است. Pierre Gonalons با کمک رنو دیزاین و صنعتگران پروژه، فضای داخلی را بسیار ساده طراحی کرده و تنها تعداد انگشت‌شماری از موارد ویژه را حفظ کرده است. دستگیره‌های در، پنجره‌ها و اهرم تعویض دنده، گوی‌های کوچک ضد زنگ طلایی دارند و فرمان با طرح متفاوتش خودنمایی می‌کند.

کابین رنو 5 دیامانت - Renault 5 Diamant

رنو 5 دیامانت تکنولوژی‌های بسیاری دارد؛ اسکنر اثر انگشت برای باز کردن درها، اهرم دنده متوالی در سه وضعیت جلو، عقب و خنثی. سه صفحه دیجیتالی دایره شکل وجود دارند که به هنر ساعت‌سازی احترام می‌گذارند. این صفحات اطلاعات ضروری مانند سرعت، شارژ باتری و زمان را نشان می‌دهند. یک پایه مختص تلفن همراه وسط داشبورد قرار گرفته است و مسیریابی، و برنامه‌های اطلاعات و سرگرمی توسط آن در دسترس است.

رنو 5 دیامانت تا کوچک‌ترین جزئیاتش عالی به نظر می‌آید. این محصول از مواد اولیه عالی ساخته شده که توسط صنعتگران تحسین شده فراهم شده‌اند. برای مثال، عناصر زیادی از Design et Solution وجود دارد؛ شرکتی که خودروهای خارق‌العاده را توسعه می‌دهد و مونتاژ می‌کند.

کابین رنو 5 دیامانت - Renault 5 Diamant

چندین صنعتگر که با Pierre Gonalons همکارند نیز در این پروژه حضور داشتند. برای مثال، فرمان خودرو از مرمر فرانسوی Grand Antique d'Aubert تهیه شده که توسط Minéral Expertise بازیافت می‌شوند و نهایتا سبک‌سازی و انعطاف‌پذیرتر خواهند شد.

روکش صندلی‌ها را Métaphores، خالق پارچه، تولید کرده است. روکش موی اسبی روی داشبورد، توسط Le Crin  تولید شده است؛ این یک کارگاه مواد را با دست می‌بافد. کفپوش‌های جنس موهر را Pinton تهیه کرده است؛ یکی از صنعتگران ملیله‌دوزی فرانسوی یعنی Aubusson نیز هنرنمایی کرده است. در نهایت، کار روی کاپوت را Bertin-Aubert، آتلیه‌ای دقیق در پاریس، انجام داده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران