• نسل دوم فولکس واگن فيتون
  • نسل دوم فولکس واگن فيتون
  • نسل دوم فولکس واگن فيتون
  • نسل دوم فولکس واگن فيتون
  • نسل دوم فولکس واگن فيتون
  • نسل دوم فولکس واگن فيتون
  • نسل دوم فولکس واگن فيتون

خودرویی که تولید نشد

انتشار تصاویر نسل دوم فولکس واگن فیتون

17 تیر 1401 21:07

به بهانه گرامیداشت یاد و خاطره سدان بزرگ و لوکس ساخت فولکس ­واگن یعنی فیتون، تصاویر نمونه اولیه از نسل دوم این خودرو توسط شرکت سازنده منتشر شده است.

20خودروساز آلمانی قصد داشت نسل دوم فیتون را تولید کند، اما مشکلات ناشی از رسوایی آلایندگی پیشرانه­‌های دیزل، توجه فولکس­ واگن را به سمت خودروهای برقی جلب کرد. سال پیش و زمانی که هنوز خودروهای سدان در طرف توجه مشتریان قرار داشتند، نسل اول فولکس ­واگن فیتون معرفی شد. پس از چند سال، خودروساز آلمانی قصد داشت نسل دوم فیتون را تولید کند، اما مشکلات ناشی از رسوایی آلایندگی پیشرانه­‌های دیزل، توجه فولکس­ واگن را به سمت خودروهای برقی جلب کرد. تمرکز روی پلتفرم MEB، نخستین نتیجه این اتفاق بود ضمن ­این‌که روز به روز از حرارت بازار خودروهای سدان کم شد. نسل دوم فولکس ­واگن فیتون را می­‌توان از نخستین قربانیان این تغییر روند دانست.

با نگاه به تصاویر نمونه آزمایشی منحصربه‌فرد از نسل دوم فولکس­ واگن فیتون، به راحتی می­‌توان دریافت که با خودرویی نزدیک به خط تولید مواجه هستیم. فرم چراغ‌های جلو و نحوه اتصال آن‌ها به جلوپنجره به فولکس­ واگن توارگ شباهت دارد، درحالی‌که چراغ‌های عقب و نوار کروم بین آن‌ها، اشکودا ساپرب را به خاطر می­‌آورد. خروجی دوگانه و بزرگ اگزوز هم در عین شباهت به فولکس ­واگن آرتئون، از حضور پیشرانه حجیم در زیر کاپوت این خودرو خبر می­‌دهد.

نسل دوم فولکس واگن فیتون

طرح کلی داشبورد نسل دوم فولکس ­واگن فیتون بسیار آشنا و شبیه به نسل فعلی فولکس ­واگن توارگ به نظر می­‌رسد.

با نگاه به آئینه وسط بدون فریم، صندلی­‌های مجزا در ردیف عقب با کنسول میانی به همراه تبلت، استفاده وسیع از روکش‌های چرمی و قطعات چوبی، سانروف بزرگ دو بخشی و سیستم اطلاعات سرگرمی مجزا برای سرنشینان عقب، نمایی لوکس و راحت از کابین نسل دوم فولکس ­واگن فیتون را شاهد هستیم، که در حد و اندازه آئودی A8 ظاهر شده است.

نسل دوم فولکس واگن فیتون

قرار بود نسل دوم فولکس ­واگن فیتون روی پلتفرم MLB Evo ساخته شود که این روزها در ساخت توارگ، آئودی A8 و سایر خودروهای بزرگ گروه فولکس ­واگن مورد استفاده قرار می­‌گیرد. البته در حال حاضر یک سدان بزرگ به نام فولکس ­واگن فیدئون هم روی این سازه تولید می‌شود، که در چین به فروش می‌­رسد. این خودرو را می­‌توان جانشین معنوی فیتون به شمار آورد.

دیدگاه کاربران