• پينين‌فارينا باتيستا - Pininfarina Battista
  • پينين‌فارينا باتيستا - Pininfarina Battista
  • پينين‌فارينا باتيستا - Pininfarina Battista
  • پينين‌فارينا باتيستا - Pininfarina Battista

1250 ساعت فقط برای تولید یک نسخه

نسخه نهایی باتیستا از خط تولید خارج شد

25 تیر 1401 15:39

تولید اولین نسخه کارخانه‌ای پینین‌فارینا باتیستا به پایان رسید. این ابرخودرو برای نمایش در هفته اتومبیل مونتری راهی آمریکا می‌شود. بعد از آن طی یک نمایش در موناکو برای اولین تجربه رانندگی توسط مشتریان آماده می‌شود. پینین‌فارینا می‌گوید تحویل این خودرو از همین تابستان شروع می‌شود.

تیمی متشکل از 10 مهندس برای ساخت هر نمونه 1250 ساعت زمان صرف می‌کنند.از قبل می‌دانستیم که باتیستا مجموعاً 1900 اسب‌بخار قدرت و 2300 نیوتن‌متر گشتاور را از 4 موتور برقی خود بیرون می‌کشد. باتری 120 کیلووات ساعتی این خودرو را شرکت ریماک تأمین کرده است. جالب است بدانید شتاب صفر تا صد باتیستا زیر 2 ثانیه ثبت شده است.

هر دستگاه از باتیستا یک فرایند سخت تولید را در کارخانه کامبیانو این شرکت در ایتالیا طی می‌کند. تیمی متشکل از 10 مهندس برای ساخت هر نمونه 1250 ساعت زمان صرف می‌کنند. 5 نمونه خاص از باتیستا Anniversario زمان تولید را به 1340 ساعت افزایش می‌دهد، چراکه عناصر سفارشی و دست‌ساز روی آن‌ها طراحی خواهد شد.

پینین‌فارینا باتیستا - Pininfarina Battista

مونتاژ پینین‌فارینا باتیستا با ساخت یک شاسی یک‌پارچه فیبرکربنی آغاز می‌شود. بعد از آن نصب موتورهای برقی و سپس باتری‌های T شکل و سایر بخش‌های الکترونیکی. مرحله بعدی سرهم کردن کل قسمت‌های بیرونی و درونی و درنهایت رنگ‌آمیزی بدنه است.

پینین‌فارینا خودرو را طی یک فرایند دو روزه روی یک دکل نصب می‌کند تا مطمئن شود تمام اندازه‌گیری‌های مربوط به توزیع وزن به درستی انجام شده است. مهندسان شرکت سپس برای رنگ‌آمیزی، پنل‌های بدنه را جدا می‌کنند. این کار سه تا چهار هفته طول می‌کشد. چراکه باتیستا دارای روکش فلزی چندلایه است.

یکی از آخرین مراحل که خود به تنهایی 24 ساعت زمان نیاز دارد، هماهنگی و تنظیم چرخ‌ها و سیستم فرمان است. پس از آن یک دور آزمایشی در جاده انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود خودرو مطابق با استانداردهای کیفی شرکت ساخته شده است.

پینین‌فارینا باتیستا - Pininfarina Battista

این ایتالیایی تنها 150 دستگاه باتیستا را تولید خواهد کرد. فرایند سخت تولید به این دلیل است که آنها می‌خواهند مطمئن شوند مالکان آن می‌توانند تا سال‌ها از این ابرخودرو لذت ببرند. نکته جالب درباره پینین‌فارینا باتیستا این است که شرکت می‌تواند آن را از راه دور به وسیله فناوری موسوم به پزشکان پرنده پشتیبانی کند.

دیدگاه کاربران