• آلپاين A110 برقي

کوپه اسپرت فرانسوی با آرمیچر رنو مگان

آلپاین A110 قاطی برقی‌ها شد

1 مرداد 1401 16:09

حدود 18 ماه از زمانی که Alpine اعلام کرده بود در اواخر این دهه به یک برند فقط برقی تبدیل می‌شود، می‌گذرد. البته از قبل می‌دانستیم که این شرکت قصد دارد خط تولید خود را به کراس‌اور و هاچ‌بک‌های جدید گسترش دهد ولی هر دو مدل هنوز راه طولانی با ساخت نهایی فاصله دارند.

آلپاین متعلقات این قوای محرکه را از رنو مگان E-Tech قرض گرفته است و می‌تواند 238 اسب‌بخار قدرت و معادل 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.در حال حاضر شرکت فقط مدل آلپاین A110 را عرضه می‌کند. در عین حال ویرایش جدید آن نگاهی به آینده برقی آن‌ها هم دارد. آلپاین نمونه اولیه خودروی برقی خود را A110 E-ternity می‌نامد و مهندسان توانسته‌اند یک پکیج جدید باتری و موتور برقی را درون آن جایگذاری کنند. این یک شاهکار است. چراکه شرکت مجبور بوده 12 ماژول باتری را روی آن با ساختار چهار ماژول در جلو و هشت ماژول در عقب تعبیه کند.

قوای محرکه الکتریکی این کوپه برقی به‌تنهایی 258 کیلوگرم نسبت به بلوک یک پیشرانه درون‌سوز سنگین‌تر شده و وزن نهایی را به 1378 کیلوگرم رسانده است. شرکت می‌گوید قصد دارد در آینده نزدیک به وزن هدف یعنی 1320 کیلوگرمی دست پیدا کند.

آلپاین A110 برقی

آلپاین متعلقات این قوای محرکه را از رنو مگان E-Tech قرض گرفته است. خودروی فوق می‌تواند 238 اسب‌بخار قدرت و معادل 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ویرایش بنزینی آلپاین A110 می‌تواند 288 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. شتاب صفر تا صد همین مدل نیز 4.4 ثبت شده در حالی که مدل برقی شتاب صفر تا صدی دقیقاً 4.5 ثانیه‌ای دارد.

آلپاین A110 تیپ E-ternity دارای قابلیت‌های دیگری مانند سقف قابل برداشتن است، که بدون تأثیر بر مقاومت هوایی خود، با آلیاژ کربن بازیافتی ساخته شده است. آلپاین هم‌چنین ادعا می‌کند که بخشی از اجزای به کار رفته در این مدل از جمله «مواد آینده» است.

آلپاین A110 برقی

ویرایش برقی از نظر ظاهری تفاوت فاحشی با برادر بنزینی خود ندارد. گفته می‌شود شرکت قصد دارد اولین نمایش رسمی آن را در فرمول یک فرانسه برگزار کند.

دیدگاه کاربران