• فورد F-150 لايتنينگ پرو SSV نخستين پيکاپ برقي به ناوگان پليس آمريکا

ورود نخستین پیکاپ برقی به ناوگان پلیس

معرفی فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV

8 مرداد 1401 14:06

ناوگان نیروی پلیس آمریکا به زودی میزبان یک خودروی برقی نیرومند خواهد بود، چراکه نسخه­‌ای ویژه از پیکاپ برقی فورد، برای خدمت در بخش انتظامی تدارک دیده شده است. فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV، یک مدل ویژه از F-150 لایتنینگ است که نسبت به نسخه استاندارد، ویژگی­‌های متفاوتی در اختیار دارد.

غیر از تقویت پیشرانه، طراحی کابین و بدنه هم تغییراتی داشته است، تا این پیکاپ برقی برای خدمت در ناوگان پلیس آماده باشد.فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV قدرتی برابر با 452 اسب‌­بخار در اختیار دارد، که شعاع حرکتی 370 کیلومتر را برای این خودرو فراهم می‌­کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل برابر با 5 ثانیه اعلام شده است.

اما نسخه دیگری از این خودرو با باتری حجیم­‌تر هم برای ناوگان پلیس درنظر گرفته شده است، که 580 اسب‌­بخار قدرت و شتاب 4 ثانیه­‌ای را برای فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV فراهم می‌­کند.

غیر از تقویت پیشرانه، طراحی صندلی‌های ردیف جلو مورد بازنگری قرار گرفته است تا ضمن اضافه شدن صفحات فلزی در پشتی­‌ها، راحتی بیشتری برای نشستن طولانی مدت فراهم کند. روکش مناسب برای کاربری خودروی پلیس، مناسب‌­سازی داشبورد برای نصب برخی تجهیزات و کفپوس وینیل، از مهمترین تغییرات کابین فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV است.

فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV نخستین پیکاپ برقی به ناوگان پلیس آمریکا

چراغ‌های سقفی، نقوش روی بدنه و گارد محافظ در بخش جلو نیز تغییرات اعمال شده بر طراحی ظاهری فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV است.

نرم­‌افزار خودروهای متصل در فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV ویژه پلیس مورد بهسازی قرار گرفته است، تا ارتباط میان خودروهای ناوگان به امری آسان‌تر تبدیل شود.

فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV نخستین پیکاپ برقی به ناوگان پلیس آمریکا

برای آسوده ساختن خیال ماموران از شارژ این خودروی برقی، فورد در حال آماده‌سازی برخی تسهیلات برای تامین دستگاه‌­های شارژ مورد نیاز برای خودروهای برقی ناوگان پلیس است. براساس اعلام فورد، این خودروساز آمریکایی قصد دارد 65 درصد از خودروهای ناوگان پلیس را تامین نماید.

نیت اسکارسون از مدیران بخش فروش شرکت فورد، ضمن ابراز خشنودی از ورود نخستین پیکاپ برقی به ناوگان پلیس، به برخی ویژگی‌­های مهم فورد F-150 لایتنینگ پرو SSV شامل قابلیت تامین برق در مواقع اضطراری، صرفه‌جویی در هزینه سوخت و محفظه بار اضافه با قفل اشاره کرده است.

دیدگاه کاربران