• سکوتر پژو جانگو 150

حمله شیر فرانسوی به بازار وسپا

بررسی موتورسیکلت پژو جانگو 150

13 آبان 1402 12:30

مدتی پیش شرکت کبیر موتور از یک اسکوتر جدید پژو در نمایشگاه موتورسیکلت شهر آفتاب رو نمایی کرد. پژو جانگوی 150 سی سی! ظاهر جذاب و رنگ‌های زیبای این مدل بازدیدکنندگان را مجذوب خود کرده بود و حالا بعد از یک سال جانگو رسما در میان مدل های کبیر قرار گرفته است.

طراحی پژو جانگو با الهام از گذشته

ادعای پژو در طراحی جانگو این بوده که این اسکوتر با الهام از خیابان‌های پاریس دهه 50 طراحی شده است. اگر به تریم دو رنگ جانگو نگاه کنیم، شاید سیتروئن‌های رنگارنگ آمی یا حتی 2CV در ذهنمان بیاید. چراغ عقب جانگو را باید به دایچی، اس وای ام و دیگر سازندگان طرح وسپا نشان داد تا متوجه شوند جز چراغ مستطیلی از فرم‌های دیگری هم می‌توان استفاده کرد. شاید ظریف‌ترین نکته پژو جانگو چرخگیر یک طرفه این موتور باشد که سمت آزاد چرخ با یک قالپاق دوست داشتنی پوشیده شده است.

اسکوتر پژو جانگو 150

محفظه‌های کاربردی برای پژو جانگو

پژو جانگو به زودی با نمایشگر تمام دیجیتال، کی لس استارت و چراغ عقبی با فرم کلاسیک اما نور ال ای دی عرضه خواهد شد. اما جانگوی فعلی هم نور جلوی ال ای دی، شارژر تلفن و محفظه‌هایی قفل‌دار در اختیارتان قرار می‌دهد، که با گردش سوییچ به همان سمتی که محفظه هست، باز می‌شوند. در محفظه سمت چپ درب باک سوخت جای دارد، تا بدون پیاده شدن سوخت‌گیری را ممکن سازد. محفظه زیر زین هم برای قرار دادن کلاه کافی است و در عین حال ابزارهای پژو هم کنار کلاهتان جای می‌گیرد.

اسکوتر پژو جانگو 150

مشخصات فنی پژو جانگو

به عنوان رقیب اصلی جانگو می‌توان وسپا پریماورا را بررسی کرد. در مقایسه با پریماورا جایگاه نشستن راکب تقریبا 20 سانتیمتر پایین‌تر است و در نتیجه تکان‌های کمتری احساس خواهید کرد، اما تسلط اسپرت‌تر پریماورا روی جاده را ندارید. در عین حال سیستم تعلیق بی‌نظیر وسپا دست اندازهای بزرگ را بهتر پنهان می‌کند، اما پژو هم به خوبی ارتعاش‌های آسفالت خراب را جذب می‌کند.

از لحاظ قوای محرکه پژو جانگو یک پله آرام‌تر از پریماوراست و اختلاف عددی 1 اسب‌بخار قدرت و 1 نیوتون‌متر گشتاور را با وسپا دارد. اما این اختلاف توان یک برگ برنده برای جانگو ایجاد کرده است، مصرف سوختی تا 25 درصد کمتر از وسپا! ادعا می‌شود با یک باک سوخت‌گیری توان پیمایش 250 کیلومتر را دارد، که عددی عالی برای یک اسکوتر به حساب می‌آید.

اسکوتر پژو جانگو 150

راند نهایی با پژو جانگو

در نهایت پژو جانگو برای کسانی ساخته شده که یک اسکوتر خاص با طراحی کلاسیک می‌خواهند، اما از وسپا با کپی‌های بی‌شمارش فراری هستند. شاید احساس اسپرت بودن وسپا را به شما ندهد، اما سواری دقیق، بدون لرزش و بی‌دردسری را تحربه خواهید کرد. علاوه‌براین با توجه به شرایط فروش کبیر موتور امکان خرید قسطی بدون سود پژو جانگو برگ برنده‌ای برای انتخاب این اسکوتر اروپایی به حساب می‌آید.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

نویسنده : سیاوش رضایی

منبع : باما

دیدگاه کاربران