• سوزوکي واگن R مدل 2022

فیس‌لیفت نسل ششم پس از 6 سال

بروزرسانی برای سوزوکی واگن R

15 مرداد 1401 15:02

نسل ششم سوزوکی واگن R که در سال 2017 معرفی شده، اکنون مورد بروزرسانی قرار گرفته تا برای ششمین سال زندگی خود آماده باشد.

طراحی سوزوکی واگن R مدل 2022

همچون گذشته، این خودروی 3.395 متری در سه طرح بدنه عرضه شده است، که فرم مدل پایه و کامل تغییر چندانی نداشته اما تریم میانی یعنی Custom Z به واسطه طرح افقی چراغ‌های جلو و جلوپنجره بزرگ، راه خود را از مدل قبلی جدا کرده است. البته طرح سپر عقب و چراغ‌های شفاف عقب که در پایین بدنه نصب شده با مدل فول یعنی Stingray کاملاً شباهت دارد.

سوزوکی واگن R مدل 2022

کابین و امکانات سوزوکی واگن R مدل 2022

طراحی فضای کابین نیز تغییری نداشته و همچون قبل در دو تریم روشن برای مدل پایه و مشکی برای Custom Z و Stingray عرضه شده است، اما فهرست امکانات رفاهی استاندارد افزایش یافته و اکنون مواردی نظیر کیسه هوا، تهویه مطبوع، سیستم اطلاعات سرگرمی 7 اینچی، گرمکن صندلی راننده و ورود بدون کلید در تریم پایه نیز وجود دارد. ورودی USB Type-C در کنار ورودی قبلی قرار گرفته، درحالیکه محل قرار دادن چتر در درهای عقب نیز پیش‌­بینی شده است.

سوزوکی واگن R مدل 2022

سامانه ترمز خودکار با قابلیت شناسایی عابران پیاده در شب که به یاری  دو دوربین در بالای شیشه جلو عمل می­‌کند نیز به صورت استاندارد برای سوزوکی واگن R نصب شده، درحالی‌که کروزکنترل تطبیق­‌پذیر و دستیار حرکت بین خطوط با پرداخت مبلغ اضافه قابل دریافت است.

مشخصات فنی سوزوکی واگن R مدل 2022

نیروی محرکه سوزوکی واگن R از پیشرانه سه سیلندر تنفس طبیعی به حجم 660 سی­‌سی تامین شده است، که 49 اسب­‌بخار قدرت و 58 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT خودکار به چرخ‌ها انتقال می‌­دهد.

تریم Custom Z از سوزوکی واگن R را می‌­توان به همراه سامانه هیبرید-خفیف سفارش داد که از طریق یک ژنراتور استارتر، 2.6 اسب‌­بخار قدرت و 40 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر را در اختیار این خودروی کوچک قرار می­‌دهد. این نیروی اضافه می­‌تواند در هنگام شتاب‌گیری به یاری سوزوکی واگن R بیاید.

سوزوکی واگن آر 2022 Suzuki Wagon R

تریم Stingray از سوزوکی واگن R نیز به نسخه توربوشارژ از پیشرانه 660 سی­‌سی مجهز شده است، که نهایت نیروی مجاز برای محصولی در رده kei (خودروهای کوچک بازار ژاپن) یعنی 64 اسب­‌بخار قدرت و 98 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس CVT ارائه می­‌دهد. ژنراتور استارتر هم 3.1 اسب­‌بخار قدرت و 50 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر را فراهم می­‌کند.

صرف نظر از پیشرانه، سوزوکی واگن R را می­‌توان در دو نسخه دیفرانسیل-جلو یا چهار چرخ محرک سفارش داد.

قیمت سوزوکی واگن R مدل 2022

فروش مدل جدید سوزوکی واگن R از اواخر ماه آگوست و با قیمت 9.300، 11.300 و 12.900 دلار برای سه تریم پایه، Custom Z و Stingray آغاز خواهد شد.

بد نیست بدانید که محصول دیگری از سوزوکی با همین نام ولی با هویت کاملاً متفاوت، در هند تولید می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران