• فولکس‌ واگن تايرون - Volkswagen Tayron
  • فولکس واگن تايرون X

رقابت خارجی با تیگوان

به‌روزرسانی فولکس‌ واگن تایرون برای چینی‌ها

17 مرداد 1401 18:23

شاسی‌بلند فولکس‌ واگن Tayron درواقع نسخه سبک‌تری از Tiguan است، که به صورت خاص برای بازار چین طراحی شده. از نظر اندازه، تایرون بین نسخه استاندارد و نسخه توسعه‌ یافته فولکس واگن تیگوان قرار می‌گیرد.

کراس‌اورهای به‌روزشده فولکس‌ واگن در پاییز امسال به فروش خواهند رسید. تولید آنها برعهده سرمایه‌گذاری مشترک فولکس‌ واگن و FAW است. پیکربندی مدل جدید این خودرو به صورت 5 صندلی است. فولکس‌واگن تایرون سال 2018 در بازار چین معرفی شد و بعد از آن به تدریج تغییرات جذابی را تجربه کرد. حالا شاهد عرضه تیپ‌های GTE هیبریدی و یک تایرون X با ساختار کوپه هم هستیم.

در فیس‌لیفت جدید می‌تواند یک جلوپنجره کاملاً مدرن با تزئینات X شکل را مشاهده کرد. استفاده از الگوی حرف انگلیسی برای اولین‌بار با تایرون X مطرح شد ولی حالا می‌بینیم که این طراحی باز هم جذاب‌تر شده و سرتاسر بدنه به‌ویژه چراغ‌های عقب را فرا گرفته است. چراغ‌های جلو و حتی سپرها نیز تغییر کرده‌اند. نوارهای باریک نور LED نه به صورت افقی بلکه به صورت عمودی قرار گرفته‌اند. البته این گرافیک روی کیت R-Body نصب خواهد شد.

از نظر ابعاد، تایرون با 3 میلی‌متر افزایش طول به 4592 میلی‌متر رسیده است. در حالی که تایرون X برعکس 4 میلی‌متر کوتاه‌تر شده و به 4622 میلی‌متر رسیده است.

کابین فولکس واگن تایرون مخصوص بازار چین

تغییر مهم را در کابین این خودرو پیدا کردیم. جایی که یک نمایشگر بزرگ 12 اینچی روی پنل اصلی نصب شده است. نمایشگر قبلی این خودرو سایزی 9.2 اینچی داشت. درست به همان اندازه‌ای که روی تیگوان سال گذشته هم نصب شده بود. در قسمت مربوط به دکمه‌های کنترل تهویه مطبوع، حالا همه‌چیز ساده‌تر و خلاصه‌تر شده‌اند تا فضای بیشتری روی کنسول فراهم شود.

مانند گذشته فولکس‌ واگن برای تایرون از پیشرانه‌های 1.4 لیتری TSI با قدرت 150 اسب‌بخار و 2 لیتری TSI با قدرت 186 اسب‌بخار (برای مدل RWD) و 220 اسب‌بخاری (برای مدل 4WD) استفاده کرده است. تنها جعبه‌دنده موجود گزینه 7 سرعته DSG است.

کراس اوور کوپه فولکس واگن تایرون X مخصوص بازار چین

البته در مدل هیبریدی می‌توان علاوه بر پیشرانه درون‌سوز 1.4 لیتری TSI یک موتور برقی و جعبه‌دنده رباتیک را هم مشاهده کرد که روی هم 211 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. گفته می‌شود از سال آینده فولکس واگن تایرون با پیشرانه‌های جدید 1.5 لیتری TSI سری evo2 تولید خواهند شد.

کراس‌اورهای به‌روزشده فولکس‌ واگن در پاییز امسال به فروش خواهند رسید. تولید آنها برعهده سرمایه‌گذاری مشترک فولکس‌ واگن و FAW است. با این حال هنوز قیمت نهایی آنها اعلام نشده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران