• حراج نسخه‌اي کمياب از پژو 402

عتیقه‌ای برای یادآوری افتخارات گذشته

حراج نسخه‌ای کمیاب از پژو 402

17 مرداد 1401 19:38

در سال‌های دهه 1930 میلادی، ظاهراً شرکت پژو از ساخت خودروهای عادی در مقیاس انبوه خسته شده و به یاد اولین روزهای حضور در مسابقات اتومبیلرانی، یک کوپه سفارشی را تولید کرد. تصور این امر احتمالاً برای مخاطبان امروزی سخت باشد، اما واقعیت این است که چنین اتفاقی افتاده و نتیجه آن با نام پژو 402 Darl’mat Special Coupe by Pourout مدل 1938، امروز در برابر دیدگان ما به نمایش درآمده است.

سه نمونه از این خودرو در مسابقه 24 ساعته لمان 1938 حاضر شد که یکی از آن‌ها توانست در رده موتورهای 2 لیتری به مقام اول دست یابد.همان‌طور که از نام این خودرو دریافت می­‌شود، وظیفه مونتاژ به Emile Darl’mat سپرده شده بود، که در دهه 30 میلادی در میان مجموعه­‌داران و تیم‌های خصوصی حاضر در مسابقات، اسم و رسمی پیدا کرده بود. فعالیت‌های وی در آن دوران به قدری توجه پژو را جلب نمود، که در سال 1936 وظیفه تامین شاسی پژو 302 نیز به او واگذار شد.

حضور سه دستگاه از این خودرو در مسابقات لمان 1937 و کسب رده‌­های هفتم، هشتم و دهم، شایستگی Darl’mat را اثبات کرد. به همین دلیل بود که تولید شاسی پژو 402 با وزن کمتر و طول و عرض بیشتر از 302، در سال 1938 به Darl’mat پیشنهاد شد. اتاق این خودرو در دو نسخه کوپه و روباز توسط Marcel Pourtout ساخته شد، درحالی‌که پیشرانه 2 لیتر با سوپرشارژر ساخت Victor Derbuell در زیر کاپوت آن قرار گرفت.

حراج نسخه‌ای کمیاب از پژو 402

سه نمونه از این خودرو در مسابقه 24 ساعته لمان 1938 حاضر شد که مدل روباز تحت هدایت Charles de Cortanze و Marcel Contet توانست در رده موتورهای 2 لیتری به مقام اول و در میان تمام خودروها به رتبه پنجم دست یابد.

اما نمونه حاضر در تصاویر که در فرم اتاق کوپه و با ترکیب رنگ بژ فرنچ و مشکی ساخته شده، به عنوان هدیه سال نو به Alfred Giauque، سرپرست بخش مطالعات مهندسی شرکت پژو اهدا شده است.

حراج نسخه‌ای کمیاب از پژو 402

از مجموع 150 دستگاه پژو 402 ساخته شده توسط این کمپانی، تنها 20 دستگاه در فرم اتاق کوپه بوده که از میان آن‌ها، شش نمونه روی شاسی سبک­ وزن ساخته شده است. به نظر می­‌رسد که از این شش خودرو، تنها سه دستگاه جان سالم به در برده و به دوران فعلی رسیده بنابراین با خودرویی بسیار نایاب طرف هستیم.

به لطف بازسازی اساسی در سال 2002 و برخی تعمیرات توسط RM Auto Restoration در سال‌های بعد، وضعیت خودرو مناسب بوده و به همین دلیل، امکان عرضه در حراجی RM Sotheby را به دست آورده است. در این رویداد که 19 آگوست در مونته‌ری برگزار می­‌شود، کوپه سفارشی پژو نیز با قیمت پیشنهادی 1.1 تا 1.5 میلیون دلار حاضر خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران