• خودروي برقي لادا اي لارگوس

رنو به کمک روس‌ها آمد

اولین تجربه لادا در دنیای برقی‌ها

19 مرداد 1401 13:41

در روزهایی هستیم که برقی شدن در صنعت خودرو کاملاً اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. تقریباً همه خودروسازان در حال سرمایه‌گذاری‌های میلیون دلاری برای توسعه فناوری‌های جدید هستند. حتی شرکت‌های کوچک‌تر با بازار محدود نیز تمایل دارند وسایل‌نقلیه باتری‌دار تولید کنند.

طبق اطلاعاتی که در دست است، این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند تا حدود 400 کیلومتر پیمایش داشته باشد. لادا یکی از جدیدترین برندهایی است، که تازه به این مهمانی وارد شده. در حالی که اولین خودروی برقی آن‌ها هنوز روی خط تولید نرفته، یک پیش‌نمایش از نمونه اولیه e-Largus معرفی شده است.

از زمانی که حمله روسیه به اوکراین آغاز شد، آوتوواز (مالک برند لادا) مشکلات زیادی را برای تولید و تحویل خودروهای جدید داشته است. به تازگی این شرکت تولید لادا گرانتا را دوباره از سر گرفته است. البته بدون ABS، کیسه هوا و بسیاری دیگر از آپشن‌ها.

لادا برای پروژه جدید خود، نمونه اولیه از استیشنی را معرفی کرده است که هیچ تجربه‌ای درباره فناوری برقی آن ندارد. اگر طراحی e-Largus برای شما آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که این خودرو بر اساس نسل قبلی داچیا لوگان LCV ساخته شده است. این خودرو روی پلتفرم B0 رنو سوار شده که سال 2004 معرفی شده بود. این ساختاری است که پیش‌تر برای توسعه نسل اول داچیا داستر، نیسان کیکس، ماهیندرا وریتو وایب و حتی لادا ایکس‌ری استفاده شده بود.

خودروی برقی لادا ای لارگوس

معماری لارگوس برقی تا حد زیادی اصلاح است و گفته می‌شود که باتری‌ها در کف خودرو نصب می‌شوند. هم‌چنین قابلیت شارژ سریع از طریق درگاه CCS نیز فراهم شده است. با این وجود، لادا هنوز مشخصات فنی e-Largus را منتشر نکرده است. اگرچه که رسانه‌های روسی گزارش می‌دهند که این خودرو در نسخه‌های 5 و 7 نفره و هم‌چنین یک نسخه ون باربری تولید خواهد شد. طبق اطلاعاتی که در دست است، این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند تا حدود 400 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

لادا رسماً تأیید کرده است که در سال آینده ناوگانی از نمونه‌های اولیه این خودرو را برای انجام تست‌های تأیید استاندارد را عرضه خواهد کرد. گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که این خودرو زودتر از سال 2024 به دست مشتریان نمی‌رسد.

دیدگاه کاربران