از آنجا که خودروهای مرتفع از اقبال بیشتری نزد مشتریان برخوردار شدهاند، مینیون ها نیز قصد دارند به نحوی به این رده وارد شوند. یک مثال بارز، میتسوبیشی ایکسپندر کراس - Mitsubishi Xpander Cross - است که پس از سه سال حضور در بازار، اکنون با برخی تغییرات ظاهری قصد خودنمایی دارد.
”میتسوبیشی ایکسپندر کراس پس از سه سال حضور در بازار، اکنون با برخی تغییرات ظاهری قصد خودنمایی دارد.“ایکسپندر کراس نخستین بار در نمایشگاه خودرو اندونزی 2022 ظاهر شد. طراحی متفاوت نمای جلو با چراغهای جدید، تغییر مکان چراغهای راهنما، افزایش ضخامت کاپوت، رنگ جدید سبز برنز متالیک، افزایش 95 میلیمتری بیرونزدگی بدنه در جلو و عقب و تغییر طرح چراغهای عقب، از تفاوتهای این نسخه با نسخه قبلی میتسوبیشی ایکسپندر است.
رینگهای 17 اینچی دو رنگ با طرح جدید و جزئیات خاکستری، با زیرسپریهای جلو و عقب هماهنگ شده ولی نسبت به ابعاد بدنه، همچنان کوچک به نظر میرسد.
به لطف فاصله 220 میلیمتری کف تا سطح زمین (225 میلیمتر در نسخه دنده دستی)، مینی ون میتسوبیشی برای عبور از مسیرهای ناهموار مشکل چندانی ندارد، ولی مطمئنا قادر به بیراههنوردی نیست.
سامانه فعال ضد انحراف یا YAC، نیروی ترمز را با توجه به زاویه فرمان، فشار ترمز، نیروی G و سرعت چرخها، بر محور جلو اعمال میکند تا فرمانپذیری خودرو در پیچها بهبود یابد.
فضای کابین میتسوبیشی ایکسپندر کراس 2023 هم از تغییر دور نمانده است، چراکه ترمز پارک برقی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی 8 اینچی، صفحه نمایش مجزا برای تهویه مطبوع و شارژر بیسیم تلفن همراه به آن اضافه شده.
قوای حرکتی میتسوبیشی ایکسپندر کراس 2023 از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 103 اسببخار قدرت و 141 نیوتنمتر گشتاور تامین شده است، که از طریق گیربکس CVT یا جعبهدنده پنج سرعته دستی به محور جلو منتقل میشود.
هرچند میتسوبیشی ایکسپندر کراس 2023 توانایی بیراههنوردی ندارد و خودرویی سریع نیست، ولی میتواند نیاز خانوادههای پرجمعیت را تاحدی برآورده سازد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوایند.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com