سابقه همکاری اسمارت و برابوس به دو دهه قبل بازمیگردد، زمانی که جوینت ونچر اسمارت-برابوس در سال 2002 آغاز به کار نموده و عرضه محصولات تقویت شده اسمارت با برند این تیونر آلمانی آغاز شد.
”گذشته از تغییرات ظاهری، تجهیز اسمارت 1# برابوس به سامانه چهار چرخ محرک را میتوان مهمترین ویژگی این خودرو دانست.“از آن زمان تاکنون اتفاقات زیادی به وقوع پیوسته، جیلی نیمی از سهام اسمارت را خریده و خط تولید آن را به چین انتقال داده است. البته گویا همکاری با برابوس پابرجا مانده چراکه مدتی پس از معرفی اسمارت 1#، نسخه تقویت شده از این خودرو با نام هشتگ وان برابوس هم رونمایی شده است.
قطعه جدید میان چراغهای جلو، طراحی جدید سپر جلو و باله سقفی، رینگهای 19 اینچی و برخی جزئیات دیگر در بدنه، اسمارت 1# برابوس را از نسخه عادی متمایز میکند. در فضای کابین این مدل هم با کمربندهای قرمز، پدالهای فلزی، جزئیات قرمز در نقاط مختلف و روکش میکروفایبر صندلیها، جلب توجه میکند.
گذشته از تغییرات ظاهری، تجهیز اسمارت 1# برابوس به سامانه چهار چرخ محرک را میتوان مهمترین ویژگی این خودرو دانست. در حقیقت این نخستین محصول برند اسمارت در طول فعالیت این برند است، که به این ویژگی مجهز میشود.
اسمارت هشتگ وان برابوس روی پلتفرم SEA متعلق به گروه جیلی شکل گرفته و به دو موتور با قدرت 272 و 156 اسببخار روی محورهای عقب و جلو مجهز شده است، که مجموعاً 428 اسببخار قدرت در اختیار این خودرو قرار میدهد.
با وجود افزایش بیش از یکصد کیلوگرمی وزن بدنه نسبت به مدل عادی که به 1.9 تن رسیده، اسمارت هشتگ وان برابوس میتواند ظرف تنها 3.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. البته حداکثر سرعت روی 180 کیلومتر برساعت محدود شده است.
از ظرفیت باتری اسمارت هشتگ وان برابوس خبری نداریم، ولی در نسخه عادی، نمونهای به ظرفیت 66 کیلووات ساعت نصب شده است.
اسمارت هشتگ وان برابوس ابتدا از اواخر سال جاری به بازار چین وارد شده است و پس از آن به سایر کشورهای جهان صادر خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru