• اسمارت 1# با تيونينگ برابوس

مجهز به سیستم چهار چرخ محرک

معرفی اسمارت 1# با تیونینگ برابوس

25 مرداد 1401 11:51

سابقه همکاری اسمارت و برابوس به دو دهه قبل بازمی­‌گردد، زمانی که جوینت ونچر اسمارت-برابوس در سال 2002 آغاز به کار نموده و عرضه محصولات تقویت شده اسمارت با برند این تیونر آلمانی آغاز شد.

گذشته از تغییرات ظاهری، تجهیز اسمارت 1# برابوس به سامانه چهار چرخ محرک را می­‌توان مهمترین ویژگی این خودرو دانست.از آن زمان تاکنون اتفاقات زیادی به وقوع پیوسته، جیلی نیمی از سهام اسمارت را خریده و خط تولید آن را به چین انتقال داده است. البته گویا همکاری با برابوس پابرجا مانده چراکه مدتی پس از معرفی اسمارت 1#، نسخه تقویت شده از این خودرو با نام هشتگ وان برابوس هم رونمایی شده است.

قطعه جدید میان چراغ‌های جلو، طراحی جدید سپر جلو و باله سقفی، رینگ‌های 19 اینچی و برخی جزئیات دیگر در بدنه، اسمارت 1# برابوس را از نسخه عادی متمایز می‌­کند. در فضای کابین این مدل هم با کمربندهای قرمز، پدال‌های فلزی، جزئیات قرمز در نقاط مختلف و روکش میکروفایبر صندلی‌ها، جلب توجه می‌­کند.

گذشته از تغییرات ظاهری، تجهیز اسمارت 1# برابوس به سامانه چهار چرخ محرک را می­‌توان مهمترین ویژگی این خودرو دانست. در حقیقت این نخستین محصول برند اسمارت در طول فعالیت این برند است، که به این ویژگی مجهز می‌شود.

اسمارت 1# با تیونینگ برابوس

اسمارت هشتگ وان برابوس روی پلتفرم SEA متعلق به گروه جیلی شکل گرفته و به دو موتور با قدرت 272 و 156 اسب­‌بخار روی محورهای عقب و جلو مجهز شده است، که مجموعاً 428 اسب­‌بخار قدرت در اختیار این خودرو قرار می­‌دهد.

با وجود افزایش بیش از یکصد کیلوگرمی وزن بدنه نسبت به مدل عادی که به 1.9 تن رسیده، اسمارت هشتگ وان برابوس می­‌تواند ظرف تنها 3.7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. البته حداکثر سرعت روی 180 کیلومتر برساعت محدود شده است.

اسمارت 1# با تیونینگ برابوس

از ظرفیت باتری اسمارت هشتگ وان برابوس خبری نداریم، ولی در نسخه عادی، نمونه‌­ای به ظرفیت 66 کیلووات ساعت نصب شده است.

اسمارت هشتگ وان برابوس ابتدا از اواخر سال جاری به بازار چین وارد شده است و پس از آن به سایر کشورهای جهان صادر خواهد شد.

دیدگاه کاربران