• دوج چارجر ديتونا SRT
  • داج چارجر ديتونا SRT

ورود ماسل‌کارها به دنیای برقی‌ها

معرفی دوج چارجر دیتونا SRT

27 مرداد 1401 18:48

به نظر می‌­رسد که استفاده از موتورهای برقی، به سرنوشت محتوم تمام خودروسازان تبدیل شده است، اما برخی شرکت‌ها همچون دوج، با کمی تاخیر در حال ورود به عصر جدید هستند. البته دوج سعی دارد این تاخیر را به واسطه برخی نوآوری‌­ها، جبران کند چراکه به سبکی متفاوت در حال ورود به دنیای خودروهای برقی است.

طراحی ظاهری دوج چارجر دیتونا SRT

جدیدترین کانسپت این شرکت یعنی چارجر دیتونا، برای طرفداران این برند تقریباً آشنا به نظر می‌­رسد. بدنه عریض، کاپوت کشیده و حتی چراغ‌های جلو و عقب، کاملاً یادآور گذشته­ پرافتخار این خودروست. در کنار جزئیات خاطره­‌انگیز، جزئیات مدرن و نوآورانه در بدنه چارجر دیتونا SRT را نمی‌­توان نادیده گرفت. دستگیره مخفی‌­شونده درها، ورودی هوا در کاپوت که به نام R-Wing معرفی شده و نیروی وارد بر بدنه را افزایش می­‌دهد.

دوج چارجر دیتونا SRT

لوگوی Fratzog که دهه 60 و 70 میلادی روی محصولات دوج قرار می­‌گرفت، در این مدل زنده شده تا آینده برقی را به گذشته هیجان­‌انگیز متصل کند.

یک لوگوی نورانی به نام بَنشی (Banshee) هم روی گلگیرها نصب شده که نام خود را از یک شخصیت خیالی در فرهنگ ایرلند به عاریت گرفته و به پیشرانه برقی دوج چارجر دیتونا SRT اشاره می­‌کند.

کابین و امکانات دوج چارجر دیتونا SRT

در فضای کابین دوج چارجر دیتونا SRT با طرحی آشنا مواجه هستیم که برخی جزئیات جالب همچون دسته دنده با طرح خاطره­‌انگیز، سقف پانوراما، بافت پوشش داخلی درها با طرح مشابه جلوپنجره و نورپردازی سرتاسری را به همراه دارد. ن

دوج چارجر دیتونا SRT

مایشگر مرکزی 12.3 اینچی، صفحه پشت آمپر 16 اینچی، نمایشگر هداپ 8 اینچی و دکمه‌­های لمسی روی فرمان در کنار قابلیت تاشدن صندلی‌های عقب برای افزایش کارایی، از دیگر ویژگی­‌های این بخش است.

مشخصات فنی دوج چارجر دیتونا SRT

فعلاً از مشخصات فنی این کوپه برقی اطلاعی نداریم، اما دوج از سامانه 800 ولتی و انتقال قدرت به چهار چرخ خبر داده است. یکی از چهار حالت Auto، اسپرت، مسابقه‌­ای و درگ را می‌­توان از روی فرمان انتخاب کرد.

دوج چارجر دیتونا SRT

از سیستم انتقال نیروی دوج چارجر دیتونا SRT هم به عنوان سامانه‌­ای با حس الکترو-مکانیک و عملکرد مناسب برای سرعت‌های مختلف یاد شده، ولی جزئیات بیشتری اعلام نشده است.

سیستم اگزوز این خودرو با نام Fratzonic Chambered معرفی شده که در امری بی‌­سابقه برای خودروهای برقی، می­‌تواند صدایی به بلندی 126 دسی‌بل تولید کند، که مشابه با یشرانه 8 سیلندر هل‌کت خواهد بود. گویا این سامانه به کمک جریان هوا و آمپلی فایر عمل می‌­کند ولی برای آگاهی از جزئیات، فعلا باید منتظر بمانیم.

برنامه تولید دوج چارجر دیتونا SRT

مهمترین پرسش درباره دوج چارجر دیتونا SRT به احتمال تولید این خودرو مربوط می­‌شود، اتفاقی که شاید با پایان حیات نسل فعلی دوج چارجر در اواخر سال 2023 به وقوع بپیوندد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران