• دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا
  • دوج چارجر ديتونا

دو روح در یک بدن

معرفی دوج چارجر دیتونا 2024

16 اسفند 1402 14:00

مدت‌ها پس از معرفی کانسپت چارجر دیتونا SRT EV و انتشار شایعات گوناگون، بالاخره نسل جدید دوج چارجر معرفی شده است. این خودرو در هر دو نسخه برقی و درون‌سوز تولید خواهد شد.

لقب دیتونا در کنار نام مدل‌های برقی قرار می­‌گیرد درحالی‌که مدل‌های درون‌سوز، لقب سیکس پک را در کنار نام خود دارند. با توجه به عرضه دوج چارجر دیتونا 2024 در هر دو فرم کوپه و سدان، به نظر می­‌رسد که طرفداران دوج چلنجر باید با این خودرو وداع کنند.

دوج از چارجر دیتونا به عنوان سریع‌ترین و نیرومندترین خودروی عضلانی جهان یاد کرده است.

طراحی دوج چارجر دیتونا

دوج چارجر دیتونا 2024 براساس پلتفرم STLA Large گروه استلانتیس شکل گرفته است و با طول و عرض به ترتیب 5.18 و 2.13 متر، خودرویی بزرگ محسوب می­‌شود.

دوج چارجر دیتونا

تمامی ویژگی‌های ظاهری دوج چارجر دیتونا 2024 شامل برآمدگی T-شکل روی کاپوت، به مدل کانسپت شباهت دارد. البته آینه­‌های جانبی با نمونه­‌های عادی جایگزین شده است. نصب بلندگو در خروجی‌های اگزوز، یکی دیگر از ویژگی‌های جالب دوج چارجر دیتونا 2024 است. بنابر اعلام سازنده، بلندی صدای این سامانه به مدل‌های هلکت شباهت دارد هرچند که طراحی این سیستم همچنان در حال تکمیل است.

کابین و امکانات دوج چارجر دیتونا

در کابین دوج چارجر دیتونا 2024 با کلاستر 10.25 اینچی (16 اینچی سفارشی) و نمایشگر لمسی 12.3 اینچ مواجه هستیم. برخی ویژگی‌های ظاهری داشبورد همچون همچون طراحی اهرم تعویض دنده به چارجر 1968 شباهت دارد. مواردی شامل سقف پانوراما، نورپردازی 64 رنگ، روکش پارچه یا چرم ناپا، صندلی‌های اسپرت، نمایشگر مجازی روی شیشه (هداپ) و سامانه Uconnect 5 دوج، بسته به تریم در این خودرو نصب می­‌شود.

با 94 و 95 سانتیمتر فضایی که بالای سر و جلوی پای سرنشینان عقب وجود دارد، می­‌توان این عضلانی برقی را خودرویی جادار توصیف کرد.

دوج چارجر دیتونا

فضای 640 لیتری محفظه بار هم پس از خواباندن صندلی‌ها به 1056 لیتر افزایش می‌­یابد. یک محفظه 43 لیتری هم در زیر کاپوت دیده می‌­شود.

مجموعه‌­ای از سامانه‌­های دستیار راننده شامل هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیق‌­پذیر، حسگر تابلوخوان، دستیار تعویض خط، پایش نقطه کور و تشخیص عدم توجه راننده، به صورت استاندارد در دوج چارجر دیتونا 2024 نصب شده است.

مشخصات فنی دوج چارجر دیتونا

دوج چارجر دیتونا 2024 از همان ابتدا در دو تریم R/T و اسکت پک عرضه خواهد شد. این دو مدل براساس ساختار 400 ولتی شکل گرفته و به دو پیشرانه و مجموعه باتری به ظرفیت 100.5 کیلووات ساعت مجهز شده‌­اند.

دوج چارجر دیتونا 2024 در تریم اسکت پک، 630 اسب­‌بخار قدرت و 850 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. این اعداد برای R/T به 456 اسب­بخار قدرت و 548 نیوتن‌متر گشتاور تغییر می­‌کند. البته با فشردن دکمه PowerShot روی فرمان، 40 اسب‌­بخار قدرت اضافه در مدت 15 ثانیه در اختیار راننده قرار می‌گیرد، که فعال شدن آن هم به 30 ثانیه زمان نیاز دارد.

دوج چارجر دیتونا

براساس اعلام دوج، برای هر دو تریم مذکور به صورت استاندارد پکیج تقویت پیشرانه نصب شده که نیروی R/T و اسکت پک را به ترتیب 40 و 80 اسب‌­بخار افزایش داده است. نکته جالب این‌که پکیج مذکور از سال 2025 به صورت استاندارد عرضه نمی‌­شود.

سریع‌ترین نسخه از دوج چارجر دیتونا یعنی اسکت پک می­‌تواند ظرف 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد و مسافت 400 متر را در مدت 11.5 ثانیه طی کند. این اعداد برای R/T به ترتیب 4.7 و 13.1 ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت این دو مدل هم به ترتیب 215 و 220 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

دوج چارجر دیتونا

برد حرکتی تریم‌های R/T و اسکت پک به ترتیب 508 و 416 کیلومتر اعلام شده است. باتری این خودرو از جریان سریع 350 کیلووات پشتیبانی می‌کند و ذخیره آن ظرف 27 دقیقه از 20 به 80 درصد می‌­رسد.

سیستم تعلیق دوج چارجر دیتونا

سیستم تعلیق دوج چارجر دیتونا 2024 به صورت چند اتصالی در جلو و مستقل در عقب طراحی شده است. تعلیق نیمه-فعال با کمک‌­فنرهای تطبیق‌پذیر را می­‌توان در پکیج Track برای اسکت پک سفارش داد. البته این پکیج دو مورد دیگر یعنی امکان استارت باتری در دمای کمتر و گرم کردن تایرهای عقب قبل از شروع حرکت را نیز به همراه دارد.

کلیه نسخه‌­های دوج چارجر دیتونا 2024 به صورت استاندارد به دیفرانسیل لغزش-محدود الکترونیکی و ماژول الکتریکی فرمان‌پذیری عقب مجهز شده‌­اند.

وزن 2627 کیلوگرمی چارجر دیتونا به صورت مساوی روی محورهای جلو و عقب تقسیم شده است. بدنه این خودرو روی رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای 305/35 و 325s در چرخ‌های جلو و عقب استوار می­‌شود. نیروی ترمز این خودرو از دیسک‌های 16 اینچی برمبو با کالیپرهای شش پیستون تامین خواهد شد.

مشخصات فنی دوج چارجر بنزینی

دوج چارجر سیکس پک به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژ مشترک با محصولات جیپ و رم مجهز خواهد شد. این خودرو از سه ماهه نخست سال 2025 در دو نسخه با 420 یا 550 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌شود. دوج با قطعیت کامل از عدم نصب پیشرانه 8 سیلندر در این محصول خبر داده است.

برنامه عرضه دوج چارجر دیتونا

دوج چارجر دیتونا 2024 در تریم‌های R/T و اسکت پک از تابستان 2024 وارد بازار خواهد شد. مدل چهار در اوایل سال 2025 و همزمان با نسخه درون‌سوز عرضه می­گردد. از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست، ولی انتظار داریم که قیمت 50 هزار دلار برای مدل پایه تعیین شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران