• فورد ماستنگ 2024
  • فورد موستانگ 2024
  • فورد ماستنگ GT 2024
  • فورد موستانگ GT کوپه 2024
  • فورد موستانگ GT کانورتيبل 2024
  • فورد ماستنگ GT کانورتيبل 2024
  • فورد موستانگ دارک هورس 2024
  • فورد ماستنگ دارک هورس 2024

اعلام مشخصات فنی نسل هفتم

معرفی فورد ماستنگ 2024

26 آذر 1401 17:44

درحالی‌که تعداد خودروهای مجهز به پیشرانه درون­‌سوز رو به کاهش گذاشته است، نسل هفتم فورد ماستنگ ‌پس از مدت‌ها انتظار علاقمندان، رونمایی شد تا مسیر 60 ساله نیاکان خود را ادامه دهد.

برخلاف انتظار، این خودرو از پیشرانه برقی بی­‌بهره مانده، ولی با فناوری‌های جدید و ظاهر بروز، به جلب نظر مشتریان امیدوار است. فورد ماستنگ 2024 از تابستان 2023 به نمایندگی­‌های شرکت سازنده وارد خواهد شد.

مشخصات فنی فورد ماستنگ 2024

شرکت فورد با اعلام مشخصات ماستنگ 2024 پیش از آغاز تعطیلات سال جدید میلادی، هواداران این خودرو را خوشحال کرده است. براساس اعلام خودروساز آمریکایی، نسخه استاندارد از هفتمین نسل ماستنگ با پیشرانه اکوبوست، 315 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد درحالی‌که این عدد در نسخه GT به 480 اسب­‌بخار می‌­رسد. اگر کیت اگزوز را سفارش دهید، 6 اسب‌­بخار دیگر به قدرت پیشرانه اضافه می­‌شود.

نسخه دارک هورس (Dark Horse) به عنوان نیرومندترین مدل از ماستنگ 2024 هم 500 اسب­‌بخار قدرت و 566 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار خواهد داشت.

پیشرانه 8 سیلندر فورد ماستنگ 2024

شاید این ارقام چندان هیجان­‌انگیز به نظر نرسد، اما توجه داشته باشید که نسل چهارم از پیشرانه V8 کایوت که در فورد ماستنگ دارک هورس 2024 نصب شده، نیرومندترین پیشرانه 5 لیتری تنفس طبیعی است، که تاکنون توسط فورد تولید شده.

این پیشرانه برای مدل 2024، برخی بروزرسانی­‌های ساختاری از جمله سوراخکاری شاتون‌ها، میل­‌لنگ با طراحی جدید و تقویت میل‌­بادامک را تجربه کرده است. علیرغم افزایش جزئی قدرت پیشرانه، حداکثر دور مجاز به 7500 دور بر دقیقه افزایش یافته است، که لذت رانندگی بیشتری به همراه خواهد داشت.

همین پیشرانه در فورد ماستنگ GT، چهارصد اسب­‌بخار قدرت و 562 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند، که با سفارش سیستم اگزوز اسپرت با دریچه­‌های فعال، خروجی آن به 486 اسب‌­بخار قدرت و 566 نیوتن‌متر گشتاور می‌­رسد.

فورد ماستنگ GT

فورد ماستنگ 2024 را می­‌توان با پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری توربوشارژ اکوبوست هم سفارش داد، که برای مدل جدید با تحولاتی شامل تغییر در ضریب قطر سیلندر به کورس پیستون، سامانه جدید تزریق مستقیم سوخت و بسیاری موارد دیگر همراه شده است تا قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری ارائه کند.

با توجه به خروجی 315 اسب­‌بخار قدرت و 474 نیوتن‌متر گشتاور، فورد این پیشرانه را نیرومندترین پیشرانه‌­ای دانسته که تاکنون در مدل پایه فورد ماستنگ نصب شده است.

Ed Krenz سرپرست بخش مهندسی ماستنگ در شرکت فورد هم از پیشرانه V8 موجود در نسل جدید این خودرو تمجید کرده و افزایش قدرت در موتور اکوبوست را باعث افزایش لذت رانندگی با این خودرو دانسته است.

خانواده فورد ماستنگ 2024

پیشرانه 4 سیلندر فقط با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک همراه می­‌شود درحالی‌که نسخه 8 سیلندر را می­‌توان با جعبه‌دنده شش سرعته دستی سفارش داد. هردو گیربکس، نیروی موتور را به محور عقب ارسال می‌­کنند.

استارت ریموتی با قابلیت روشن کردن خودرو از راه دور و ترمز دریفت الکترونیکی برای کمک به خودنمایی تازه‌­کارها! بخشی از فناوری­‌های نسل جدید فورد ماستنگ است.

طراحی فورد ماستنگ 2024

12 طرح مختلف برای رینگ‌ها، چندین رنگ برای کالیپرهای ترمز برمبو، رنگ‌های متنوع بدنه و پکیج Bronze Design برای تزئین نشان‌ها و رینگ‌ها، دست مشتریان را برای شخصی‌سازی فورد ماستنگ 2024 باز گذاشته است.

فورد ماستنگ 2024

کیفیت مواد و روکش‌های فضای داخلی افزایش یافته و می­‌توان کمربندها را به رنگ‌های مختلف سفارش داد. فرمان D کات، صفحه پشت آمپر 12.4 اینچی و نمایشگر مرکزی 13.2 اینچی با رابط کاربری Sync 4 که امکانات زیادی در شخصی­‌سازی دارد، کابین فورد ماستنگ 2024 را به سایر خودروهای امروزی شبیه ساخته است.

فورد ماستنگ دارک هورس 2024

یکی از مهمترین ویژگی‌های فورد ماستنگ 2024، اضافه شدن تریم دارک هورس (Dark Horse) است، که به عنوان نسخه قوی‌تر و با تمرکز بر رانندگی در پیست مسابقات طراحی شده.

تقویت سیستم تعلیق، دیفرانسیل لغزش-محدود در عقب، تایرهای عریض و ترمزهای برمبو با ابعاد بزرگتر و کالیپرهای آبی، نخستین تغییرات این تریم است.

فورد ماستنگ دارک هورس 2024

فورد ماستنگ دارک هورس (Dark Horse) به عنوان نیرومندترین مدل از ماستنگ 2024 به پیشرانه V8 با خروجی 500 اسب­‌بخار قدرت و 566 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. این مدل با هر دو گیربکس شش سرعته دستی یا 10 سرعته اتوماتیک قابل سفارش است.

ظاهر تریم دارک هورس به واسطه زمینه تیره چراغ‌های LED، کالیپرهای ترمز برمبو به رنگ آبی، جلوپنجره مشکی براق، دیفیوز و باله عقب و رکاب‌های جانبی، از مدل استاندارد متمایز شده است. طیفی از رنگ آبی تیره به نام Ember فقط برای این تریم عرضه شده و داخل کابین هم با رنگ آبی و لوگوی Dark Horse تزئین شده است.

فورد موستانگ دارک هورس 2024

نسخه قوی‌­تر از این مدل با پسوند S، به عنوان خودرویی مناسب برای شیطنت­‌های آخر هفته معرفی شده است. ضمن حذف برخی تجهیزات برای کاهش وزن بدنه، میله­‌های حفاظتی، صندلی‌ها و فرمان مسابقه­‌ای و کپسول اطفاء حریق در کابین نصب شده و برای کنترل بسیاری موارد همچون چراغ‌ها، برف­پاک‌­کن و آینه­‌ها، از کلید استفاده شده است. یک نمایشگر برای نمایش داده­‌های مربوط به رانندگی نیز حضور دارد. باله عقب قابل تنظیم، کمک­‌فنرهای مولتی ماتیک DSSV با قابلیت تنظیم ارتفاع، قطعات آیرودینامیک روی بدنه و سیستم اگزوز متفاوت، از دیگر ویژگی‌های دارک هورس S خواهد بود.

فورد ماستنگ 2024 مسابقه ای

دارک هورس R تمام موارد بالا را با محفظه سوخت بزرگتر همراه کرده تا شعاع حرکتی خودرو افزایش یابد.

با توجه به ثبت جهانی نام تجاری Dark Horse توسط فورد، به نظر می­‌رسد که این تریم به سایر کشورهای جهان نیز صادر شود.

نسخه­‌های مسابقه‌­ای از فورد ماستنگ 2024

فورد قصد دارد ماستنگ 2024 را به بسیاری از مسابقات اتومبیلرانی شامل لمان، GT4 ،GT3 و قهرمانی Supercars استرالیا اعزام کند. البته مشخصات دقیق این مدل‌ها ظرف چند ماه آینده منتشر می­‌شود.

  • مسابقات لمان:

یکی از مهمترین خبرها درباره نسل جدید ماستنگ را می­‌توان پایان غیبت 27 ساله فورد در مسابقات لمان دانست، امری که با ماستنگ 2024 محقق خواهد شد.

  • رانندگان آماتور:

نسخه تقویت شده از مدل پایه و دارک هورس برای رانندگان غیرحرفه‌­ای تدارک دیده شده تا مسیر باس 302S و باس 302R را ادامه دهند. قیمت این دو خودرو به ارزش فعلی، به ترتیب 103 و 169 هزار دلار تعیین شده بود بنابراین در مدل‌های جدید نیز با ارقام زیادی مواجه خواهیم بود.

فورد موستانگ 2024 درگ
  • مسابقات GT4:

فورد ماستنگ GT4 مدل 2022 با مدل 250 هزار دلار عرضه می­‌شد، اما مدل 2024 از سال آینده و برای رقابت با ستون‌مارتین ونتیج، آئودی R8، ب‌ام‌و M4 و پورشه کیمن وارد میدان می‌­شود.

  • مسابقات GT3:

حضور در این رده به معنای رقابت با کوروت و محصولات فراری و پورشه است. رانندگان تیم‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغ اضافه، به مرکز Performance Technical فورد در ایالت کارولینا مراجعه کرده و از سیستم‌های شبیه­‌ساز مسابقات، استفاده کنند.

  • نسکار:

فورد ماستنگ 2024 در نسخه نسکار، در بخش دماغه، کاپوت، کناره­‌ها و انتهای بدنه، با مدل استاندارد متفاوت خواهد بود. نیروی حرکتی این خودرو از پیشرانه FR9 تامین شده است، که در مدل فعلی هم استفاده می­‌شود.

  • مسابقات درگ و Supercars استرالیا:

فورد درباره احتمال عرضه این نسخه سکوت کرده ولی می­‌توان اطمینان داشت که ماستنگ را برای حضور در این رقابت‌ها، در اختیار تیونرهای مختلف قرار دهد. پس از حضور درخشان ماستنگ کبرا جت در سال 1968، ساخت این نسخه از سال 1974 به دست فراموشی سپرده شد. کبرا جت در فاصله سال‌های 2008 تا 2018 مجددا در میادین حاضر بود.

احتمال دارد که این مدل از فرم ظاهری، پیشرانه و تایرهای عریض مشابه با مدل 2018، برخوردار شود و به واسطه تقویت پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری، قدرتی در حدود 1300 اسب­‌بخار در اختیار داشته باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران