• تويوتا سينتا 2022

ورود به نسل سوم

معرفی تویوتا سینتا 2022

3 شهریور 1401 14:05

بازار خودرو کشور ژاپن، با سایر بازارهای جهانی بسیار متفاوت است. عموماً خودروهای بازار ژاپن جثه کوچکی دارند و مناسب مسیرهای باریک این کشور هستند.

شرکت تویوتا، نسل جدید خودرو هفت‌نفره سینتا (Sienta) را معرفی کرده است. این خودرو از سپتامبر سال 2003 تاکنون تولید می‌شود. سینتا ترکیبی جالب از مینی‌ون و خودرو تجاری سبک است و نسل جدید آن اخیرا در ژاپن عرضه شده است.

طراحی تویوتا سینتا 2022

تیم توسعه‌دهنده سینتا، هنگام تصمیم‌گیری درباره طرح کلی این خودرو، بازخورد مشتریان را درنظر گرفتند؛ در نتیجه تصمیم گرفتند تا ارتفاع سقف خودرو را ثابت نگه دارند و قیمت محصول نیز مقرون‌به‌صرفه بماند. روند ساخت نسخه جدید، با اضافه شدن ویژگی‌های ایمنی جدید و مصرف سوخت بهینه‌ همراه شد. برای فضای داخلی نیز ویژگی‌های پیشرفته‌تر و راحت‌تر اعمال شده است.

تویوتا سینتا 2022

نتیجه این تغییرات عبارتند از طول و عرض بدون تغییر، افزایش ارتفاع کابین و فضای کافی برای راحت بودن هفت سرنشین بزرگسال. تویوتا ادعا می‌کند که با طراحی جدید صندلی‌ها، فضای پا و سر بهبود یافته است.

اگر در موقعیت راننده قرار بگیرید، با یک داشبورد مدرن و صفحه ابزار دیجیتال مواجه می‌شوید. نمایشگر اطلاعات و سرگرمی نیز در مرکز داشبورد قرار دارد. برای سیستم تهویه مطبوع، دکمه‌های فیزیکی درنظر گرفته شده و تعدادی جالیوانی نیز وجود دارد‌.

تویوتا سینتا 2022

سرنشینان عقب می‌توانند با وجود دریچه‌های هوا روی سقف، از سیستم جدید گردش هوا لذت ببرند. آفتابگیر‌هایی روی درهای کشویی عقب تعبیه شده تا مسافران در سفرهای طولانی راحت بخوابند‌.

مشخصات فنی تویوتا سینتا 2022

نیروی موردنیاز تویوتا سینتا از طریق یک پیشرانه 1.5 لیتری هیبرید تامین می‌شود‌. این پیشرانه به یک گیربکس CVT متصل است. گیربکس CVT سینتا، دنده‌های شبیه‌سازی شده دارد تا حس گیربکس دستی را به راننده منتقل کند.

تویوتا به مصرف‌کنندگان وعده می‌دهد که مصرف سوخت پیشرانه هیبریدی سینتا حدود 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. علاوه بر آن، یک پیشرانه 1.5 لیتری گازسوز و یک نسخه هیبریدی تمام چرخ محرک نیز قابل انتخاب است.

تویوتا سینتا

قیمت و برنامه تولید تویوتا سینتا 2022

تویوتا احتمال می‌دهد که سینتا جدید در اوایل ماه آینده در نمایندگی‌های این شرکت عرضه شود. تویوتا همچنین تخمین می‌زند که هر ماه حدود 8300 دستگاه از این محصول را بفروشد.

قیمت نسخه پایه سینتا (دیفرانسیل جلو) برابر با 14.190 دلار است؛ اما برای نسخه برتر هیبریدی تمام چرخ محرک، به 22.615 دلار می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران