• مکسوس تريتوري شاسي‌بلند آفرود ديزلي
  • مکسوس تريتوري شاسي‌بلند آفرود ديزلي
  • مکسوس تريتوري شاسي‌بلند آفرود ديزلي

شاسی‌بلند آفرود دیزلی

معرفی مکسوس تریتوری

1 آذر 1401 18:13

مکسوس (Maxus) ابتدا با نام LDV Group فعالیت می‌کرد و یک تولیدکننده بریتانیایی ون بود. در سال 2006، مالکان آن از Leyland DAF و Rover به Russian GAZ تغییر یافتند. سرانجام این نام تجاری در سال 2010 تحت نظر سایک قرار گرفت.

شرکت سایک (SAIC) اخیرا اعلام کرده که شاسی‌بلند سایز بزرگ مکسوس را با نام لینگدی - Lingdi - در تاریخ 21 نوامبر به بازار چین عرضه می‌کند. این محصول رقیب مستقیم خودروهایی مانند تانک 500 و بایک BJ60 محسوب می‌شود. شاسی‌بلند جدید مکسوس پیشرانه دیزلی دارد. این خودرو نام تریتوری -  Territory - عرضه می‌شود.

طراحی مکسوس تریتوری

مکسوس تریتوری خودرو مناسبی برای علاقمندان به آفرود است و بر اساس پیکاپ‌تراک مکسوس T90 ساخته شده است.

مکسوس تریتوری شاسی‌بلند آفرود دیزلی

ابعاد این شاسی‌بلند بزرگ به 5046(5214)/2016/1876 میلی‌متر می‌رسد و فاصله محوری 2950 میلی‌متری دارد. در مقایسه با بایک BJ60، حدود 6 میلی‌متر کشیده‌تر، 61 میلی‌متر عریض‌تر و 49 میلی‌متر کوتاه‌تر است. زوایای ورود و خروج آن به ترتیب 28 و 26 درجه است. به نظر می‌رسد که توانایی‌های آفرود مکسوس تریتوری بیش‌تر از بایک BJ60 است.

قوس بالای چرخ‌ها پهن و بزرگ است و قطعات پلاستیکی زیادی در اطراف بدنه به کار رفته است. رینگ‌های آن چند پره هستند و خودرو فاصله قابل‌توجهی از سطح زمین دارد.

در قسمت جلویی خودرو، یک جلوپنجره بزرگ چهارضلعی قرار گرفته و در ادامه آن، چراغ‌های باریک و تیز دی‌لایت دیده می‌شوند. البته چراغ‌های اصلی جلو، پایین‌تر و در سپر جای گرفته‌اند.

مکسوس تریتوری شاسی‌بلند آفرود دیزلی

در قسمت عقب این شاسی‌بلند فول‌سایز، چراغ‌ ضخیم LED سرتاسری دیده می‌شود. علاوه بر آن، دو خروجی اگزوز در دو طرف، یک اسپویلر سقفی و یک وینچ نیز وجود دارند. مکسوس تریتوری می‌تواند تا 2500 کیلوگرم را بکشد.

مشتریان مکسوس تریتوری می‌توانند این خودرو را با کیت آفرودی، شامل تایرهای آفرود AT، هوک و منبع تغذیه عقب، سفارش دهند.

کابین و امکانات مکسوس تریتوری

فضای داخلی و داشبورد، به صورت T شکل طراحی شده است. یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی در مرکز داشبورد دیده می‌شود. فرمان سه‌ شاخه، دو جالیوانی در کنسول مرکزی، دو پد شارژ بی‌سیم تلفن همراه، سانروف پانوراما و سیستم صوتی JBL با 12 اسپیکر، از دیگر ویژگی‌های این کابین هستند.

مکسوس تریتوری شاسی‌بلند آفرود دیزلی

شاسی‌بلند مکسوس از دستیار کمک رانندگی سطح 2 پشتیبانی می‌کند که شامل حفظ خطوط، کنترل نقاط کور، ترمز اضطراری و کروز کنترل تطبیقی است. مکسوس تریتوری همچنین سیستم خودرو هوشمند Spider Zhilian 2.0+Tencent TAI و سیستم همه نوع مسیر ATS2.0 دارد. برای سرنشینان عقب، شیشه‌های دولایه ضد صدا در نظر گرفته شده است.

مشتریان می‌توانند این شاسی‌بلند را به صورت 5، 6 و یا 7 نفره انتخاب کنند. صندلی‌های مکسوس گرم‌کن‌ و ماساژور دارند.

مشخصات فنی مکسوس تریتوری

مکسوس Territory پیشرانه 2 لیتری توئین‌توربو دیزلی دارد که 214 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. سیستم هیبریدی آن نیز از نوع 48 ولتی است و به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده است.

مکسوس تریتوری شاسی‌بلند آفرود دیزلی

حداکثر سرعت 175 کیلومتر برساعت است و برخی از مدل‌ها سیستم چهار چرخ محرک دارند. شاسی‌بلند مکسوس، سه قفل دیفرانسیل و 10 حالت رانندگی آفرودی دارد.

در سرعت‌های پایین با سیستم چهار چرخ محرک، می‌توان گشتاور را تا 2.64 برابر افزایش داد و به 1320 نیوتن‌متر رساند. همچنین سیستم هیبریدی از موتور Valeo 48 BSG استفاده می‌کند.

قیمت مکسوس تریتوری

خودروهای دیزلی در کشور چین کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما انتظار می‌رود که مکسوس تریتوری با سایر شاسی‌بلندهای سایز بزرگ رقابت کند و مصرف سوخت اقتصادی، تکنولوژی‌ها و قابلیت آفرود آن مورد توجه قرار گیرد. قیمت مکسوس Territory، بین 36,300 تا 39,100 دلار است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران