• هيونداي HB20 سدان
  • هيونداي HB20S

خودرویی اقتصادی با قیمت 16 هزار دلار

هیوندای HB20 سدان مدل 2023

4 شهریور 1401 22:40

دو حرف HB در کنار محصولات هیوندای، معرف محصولاتی است که برای عرضه در برزیل طراحی شده‌­اند. HB20 نخستین و البته تنها محصولی خودروساز کر‌ه­‌ای در این کشور بزرگ است که براساس پلتفرم مشترک با اکسنت و سولاریس، تولید می­‌شود.

هیوندای HB20 سدان از ماه سپتامبر و با قیمت 16,600 دلار وارد بازار می‌شود.نسل دوم HB20 از سال 2019 وارد عرصه شده است، که پس از فیس‌­لیفت نسخه هاچ‌بک در ماه جولای، اکنون نوبت به نسخه سدان رسیده است. البته تا اواخر سال گذشته، خانواده HB یک عضو دیگر به نام HB20X کراس هم داشت. این هاچ‌بک قدبلند که با پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری عرضه می­‌شد، از سوی مشتریان با استقبال مواجه نشد و به همین دلیل اکنون از خط تولید کنار رفته است. البته اوضاع برای سایر اعضای HB20 متفاوت است چراکه نسخه هاچ‌بک با فروش 86 هزار دستگاه در سال گذشته، در مقام دومین خودروی پرفروش برزیل قرار گرفت.

در نمای جلو هیوندای HB20 سدان کاپوت و گلگیرها کاملاً تغییر کرده است، پلاک عقب به در صندوق منتقل شده و رینگ‌های 16 اینچی (در تریم کامل) با طرحی جدید نصب شده است. چراغ‌های LED جلو همچنان فقط در تریم کامل در دسترس خواهد بود. بیرون‌­زدگی جلو 50 میلی‌متر افزایش یافته و طول کلی با افزایش 65 میلی‌متری، به 4.325 متر رسیده است.

هیوندای HB20 سدان

در مقایسه با بدنه، تغییرات فضای کابین هیوندای HB20 سدان به استفاده از مواد باکیفیت بالاتر و همچنین نصب پشت آمپر دیجیتال در تریم کامل، محدود شده است. در مدل پایه، نمایشگر 4.2 اینچی با امکانات حداقلی نصب شده است، درحالی‌که در مدل کامل با نمایشگر 8 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو مواجه هستیم.

همچون گذشته، مدل پایه به شش کیسه هوا و سیستم پایداری ESP مجهز شده است، درحالی‌که مدل کامل‌تر با ترمز خودکار، تشخیص خطوط و پایش نقطه کور همراه می­‌شود. دو آپشن جدید هیوندای HB20 سدان هم شامل تهویه مطبوع با امکانات کامل‌تر و استارت از راه دور پیشرانه از طریق دکمه روی ریموت است.

هیوندای HB20 سدان

مشخصات فنی هیوندای HB20 سدان هم تغییری نداشته و این خودرو همچنان با پیشرانه 3 سیلندر یک لیتری در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ TGDI با قدرت به ترتیب 80 و 120 اسب­‌بخار عرضه می‌­شود. گزینه اول با گیربکس 5 سرعته دستی همراه شده است، درحالی‌که پیشرانه TGDI به جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک متصل می­‌شود.

هیوندای HB20 هاچ‌بک که تنها با گیربکس شش سرعته دستی عرضه شده، از مدتی پیش با قیمت 14,800 دلار به فروش می­‌رسد اما هیوندای HB20 سدان از ماه سپتامبر و با قیمت 16,600 دلار وارد بازار می‌شود.

دیدگاه کاربران