• وداع با دوج چلنجر V8
  • دوج چلنجر V8 نسخه Shakedown

گودبای پارتی با شیک‌داون

آخرین وداع با دوج چلنجر V8

7 شهریور 1401 12:53

این پایان کار دوج چارجر و چلنجر با پیشرانه V8 است. دوج چلنجر نسخه Shakedown مدل 2023 اولین مدل از هفت سطح‌ تریم ویژه موسوم به Last Call است، که این خودروی عضلانی احتراق داخلی را وارد کتاب تاریخ می‌کند.

تولید هر دو مدل چلنجر و چارجر تا پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.سؤال این است که چه چیزی چلنجر شیک‌داون را از سایر نسخه‌های 2023 متمایز می‌کند؟ تفاوت‌ها صرفاً مربوط به طراحی بصری می‌شود. با این حال چهره نسخه جدید برای طرفداران چلنجر قابل تشخیص است.

این یک برداشت واقعی از کانسپتی با همین نام است که روی چلنجر 1971 رونمایی‌شده در نمایشگاه SEMA سال 2016 دیده بودیم. دقیقاً همان نوارهای مشکی و قرمزی که از کاپوت جلو تا روی سقف و در انتها روی صندوق عقب قرار گرفته را باز هم می‌بینیم.

به طور استاندارد این نسخه خاص از دوج چلنجر شامل یک هواکش روی کاپوت موسوم به Shaker می‌شود که علاوه بر تنفس بهتر پیشرانه، صدای غرش پیشرانه را نیز افزایش می‌دهد. گرافیک ویژه Res 392 روی گلگیرها و نشان محبوب چلنجر و R/T روی جلوپنجره هم کمی تغییر کرده است. ترمزهای برمبو شش پیستونه قرمز از لابه‌لای رینگ‌های 20 اینچی خودنمایی می‌کند.

دوج چلنجر V8 نسخه Shakedown

داخل کابین تریم قرمز بیشتری برای تضاد با رنگ مشکی ایجاد شده است. هم‌چنین لوگوی اختصاصی Shakedown نیز در این قسمت نصب شده است. دوج می‌گوید قصد دارد تنها 1000 دستگاه از چلنجر شیک‌داون تولید کند. 500 چلنجر R/T Scat Pack با رنگ خاکستری Destroyer و رینگ‌های سیاه براق عرضه می‌شود. 500 دستگاه باقی‌مانده نیز در تیپ R/T Scat Pack وایدبادی با رینگ‌های کربنی سفارشی موسوم به Warp Speed خواهد بود.

البته تا این لحظه شرکت هنوز قیمت چلنجر شیک‌داون را اعلام نکرده، ولی می‌دانیم که عرضه آن به بهار سال 2023 موکول شده است. دوج اعلام کرده است که در تمام تولیدات سری آخر موسوم به Last Call پلاک ویژه‌ای را زیر کاپوت برای شناسایی آنها درج خواهد کرد. تولید هر دو مدل چلنجر و چارجر تا پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران