• ب ام و X5 M کامپتيشن با تيونينگ هامان

جذابیت بیشتر با کیت بدنه و رنگی خاص

معرفی ب ام و X5 M کامپتیشن با تیونینگ هامان

11 شهریور 1401 11:00

به نظر می­رسد که چهره ب ام و X5 M در آینده نزدیک دستخوش تغییراتی شود، اما یکی از تیونرهای مشهور آلمانی به نام هامان (Hamann GmbH)، مدل فعلی را با تحولات فنی و ظاهری به علاقمندان معرفی نموده است.

برخلاف برخی تیونرهای دیگر همچون منهارت یا G-Power که پیشرانه ب ام و X5 M را دستخوش تحولات اساسی کرده‌­اند، هامان به این کار علاقه‌ای نشان نداده است.در همان نگاه اول با واضح‌­ترین ویژگی­ ظاهری این خودرو یعنی رنگ قرمز M Toronto متالیک روی بدنه مواجه هستیم، که باعث شده لقب The Big Red به معنای «قرمزِ گنده» برای این خودرو برازنده باشد.

زیرسپری جلو با ورودی­‌های غیرفعال هوا، رکاب جانبی، دیفیوزر عقب، باله سقفی و خروجی چهارگانه اگزوز به قطر 115 میلی‌متر با روکش کربن، هیجان ناشی از ملاقات با ب ام و X5 M را افزایش داده است.

رینگ‌های 23 اینچی چند پره به نام Anniversary Evo با روکش مشکی براق و جزئیات قرمز، نمای ظاهری این شاسی­‌بلند آلمانی را تکمیل می­کند. البته مشتریان می­‌توانند این قطعه را در رنگ‌های مشکی، خاکستری گرافیت یا نقره­‌ای hyper نیز سفارش دهند. این رینگ‌ها با تایرهای Sport Contact 7 ساخت کانتیننتال همراه شده که در کنار کاهش 40 و 35 میلی‌متری ارتفاع بدنه در محورهای جلو و عقب، چهره اسپرت ب ام و X5 M دستپرورده هامان را تکمیل کرده است.

ب ام و X5 M کامپتیشن با تیونینگ هامان

در فضای کابین ب ام و X5 M با نشان هامان روی فرمان، کنسول میانی، کفپوش‌ها، کف صندوق و چراغ‌های LED مواجه هستیم. پدال‌های اسپرت را هم باید درنظر داشت.

برخلاف برخی تیونرهای دیگر همچون منهارت یا G-Power که پیشرانه ب ام و X5 M را دستخوش تحولات اساسی کرده‌­اند، هامان به این کار علاقه­‌ای نشان نداده و خروجی پیشرانه 4.4 لیتری توئین توربو 8 سیلندر با 617 اسب­‌بخار قدرت و 750 نیوتن متر موجود در نسخه کامپتیشن از ب ام و X5 M را کافی دانسته است. البته هامان چندان هم اشتباه نکرده چراکه نیروی این خودروی 2.4 تنی در حالت استاندارد هم برای شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه­‌ا‌ی، کفایت می­‌کند.

ب ام و X5 M کامپتیشن با تیونینگ هامان

قیمت اجزایی که هامان برای تزئین بدنه ب ام و X5 M بکار برده، در وب سایت این شرکت اعلام شده است. این مجموعه شامل زیرسپری جلو (1573 دلار)، رکاب جانبی (2683 دلار)، قطعات روی سپر عقب (1073 دلار)، دیفیوزر (1083 دلار)، باله سقفی (882 دلار)، کیت کاهش ارتفاع (629 دلار) و رینگ‌های 23 اینچی (6625 دلار) شده است، اما از قیمت خروجی­‌های کربنی اگزوز خبری نیست. اجزای داخل کابین را نیز می­‌توان به صورت جداگانه سفارش داد.

دیدگاه کاربران