• آريل هايپرکار Ariel Hipercar

ابرخودروی دنیای خودروهای برقی

آریل هایپرکار دیده شد

13 شهریور 1401 11:42

مدل هایپرکار - Hipercar - شرکت انگلیسی آریل - Ariel - را وارد دنیای خودروهای اسپرت برقی می‌کند تا در کنار نسخه‌های موجود یعنی Atom و Nomad عرض‌اندام کند. خودروی فوق هنوز یک نمونه اولیه است و آریل قصد دارد اولین نسخه‌های نهایی را تا دو سال دیگر به دست مشتریان برساند.

آریل ادعا می‌کند شتاب صفر تا صد این مدل 2.09 ثانیه است. جالب‌تر آنکه شتاب صفر تا 160 کیلومتر برساعت آن نیز فقط 4.4 ثانیه است.هایپرکار برحسب انتخاب خریدار می‌تواند به‌صورت چهار چرخ محرک و با چهار موتور برقی و یا دیفرانسیل عقب با دو موتور برقی باشد. در نسخه چهار موتوره شاهد خروجی 1180 اسب‌بخاری هستیم. آریل ادعا می‌کند شتاب صفر تا صد این مدل 2.09 ثانیه است. جالب‌تر آنکه شتاب صفر تا 160 کیلومتر برساعت آن نیز فقط 4.4 ثانیه است. گفته می‌شود به لطف سیستم برنامه‌ریزی گشتاور، این زمان‌ها حتی سریع‌تر هم خواهند بود.

هایپرکار با یک باتری 62 کیلووات ساعتی از برند Cosworth عرضه می‌شود، که با یک بار شارژ حدود 240 کیلومتر پیمایش خواهد داشت. برای افزایش این رقم، آریل از یک سیستم افزایش‌دهنده توربینی (به‌صورت اختیاری) استفاده می‌کند. این موتور جدید با سرعت 110 هزار دور در دقیقه می‌چرخد و 47 اسب‌بخار قدرت دیگر تولید می‌کند.

آریل هایپرکار Ariel Hipercar

این خودرو روی یک شاسی یکپارچه آلومینیومی با پنل‌های فیبر کربنی سوار شده است. در نسخه چهار موتوره وزن تخمینی 1500 کیلوگرم است. اما در ویرایش دو موتوره وزن نهایی به 1400 کیلوگرم می‌رسد. سیستم تعلیق از سیستم دوجناغی با طول نابرابر در هرگوشه استفاده می‌کند که آن را برند Bilstein تهیه کرده است. ترمزهای AP Racing نیز به‌صورت دیسک‌های 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب هستند.

برای افزایش لذت رانندگی می‌توان سطح سیستم احیاکننده نیروی ترمز و کنترل کشش و برنامه‌ریزی گشتاور را هم تنظیم کرد. شرکت می‌گوید طراحی بیرونی هایپرکار با توجه به آیرودینامیک فوق‌العاده آن و استفاده از نیروی درگ و خنک‌کنندگی شکل گرفته است.

آریل هایپرکار Ariel Hipercar

بد نیست بدانید Hipercar مخفف عبارت High-Performance Carbon Reduction (کاهش کربن با کارایی بالا) است البته احتمال دارد نام نهایی آن متفاوت باشد. قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده ولی شرکت قصد دارد آن را زیر یک میلیون پوند نگه دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران