• زمان جديد ورود خودروهاي خارجي به ايران

اعلام واردکنندگان مجاز تا یکماه آینده

زمان جدید ورود خودروهای خارجی به ایران

19 شهریور 1401 09:50

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در صدا و‌ سیما اعلام کرد که طبق آیین‌نامه جدید واردات خودرو، شرکت‌های  مشمول واردات خودرو باید تقاضای خود را تا تاریخ 19 شهریورماه 1401 به وزارت صمت ارائه دهند.

از ابتدای مهرماه امکان واردات وجود دارد اما واردکنندگان باید ثبت سفارش را انجام دهندوزارت صمت، تقاضاهای شرکت‌های متقاضی را تا آخر شهریورماه بررسی کرده و ابتدای مهرماه 1401 نیز مشخص می‌شود که کدام شرکت‌ها واجد شرایط واردات خودرو هستند.

بر اساس گفته‌های وی، از ابتدای مهرماه امکان واردات خودرو وجود دارد؛ اما شرکت واردکننده باید ثبت سفارش کرده و مراحل تخصیص و تامین ارز را نیز طی کند. بنابراین پس از مرحله تایید شرکت‌های واردکننده  و اعلام اسامی مشمولین، وزارت صمت مسئولیتی ندارد و مراحل دیگر در بانک مرکزی، گمرک و ... باید پیگیری شوند.

آقای قالیباف تاکید کرد بانک مرکزی باید ارز مورد نیاز واردکننده را تامین کند و پس از آن نیز مراحل واردات خودرو انجام شود؛ در نهایت نیز خودروی وارداتی باید از گمرکات ترخیص شده و سپس به روش‌های نام‌برده در آیین‌نامه، عرضه شود‌.  وی احتمال می‌دهد که اگر تمام شرایط به‌خوبی انجام شوند، خودروهای وارداتی در آذرماه 1401 وارد بازار خواهند شد.

نویسنده : مریم سادات نوری

دیدگاه کاربران