•  شورولت تاهو RST پرفورمنس اديشن

شاسی‌بلندی با توانایی خودروهای اسپرت

معرفی شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن

25 شهریور 1401 19:21

شورولت با معرفی تاهو RST پرفورمنس ادیشن در نمایشگاه دیترویت، شاسی‌­بلندی را نمایش داده که می­‌تواند عملکرد فنی مشابه با خودروهای اسپرت را ارائه دهد.

شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن با قیمت پایه 75,940 دلار برای نسخه دیفرانسیل-عقب عرضه شده است، قیمت نسخه چهار چرخ محرک به 78,940 دلار افزایش می­‌یابد.شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن به پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که 433 اسب­‌بخار قدرت و 633 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد، یعنی 13 اسب‌بخار و 9 نیوتن‌متر بیشتر از تاهو RST که قبلاً وارد بازار شده است.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو هم 5.8 ثانیه اعلام شده است، که 0.2 ثانیه سریع‌تر از RST خواهد بود. حداکثر سرعت از 180 به 200 کیلومتر برساعت افزایش یافته درحالی‌که زمان پیمایش مسافت 400 متر نیز به 14.2 ثانیه رسیده است.

برخی اجزای سیستم تعلیق همچون آنتی رول بار و کمک­‌فنرها از نسخه مخصوص ناوگان پلیس یعنی تاهو PPV برگرفته شده درحالی‌که ارتفاع بدنه در محورهای جلو و عقب به ترتیب یک و 2 سانتی‌متر کاهش یافته است. افزایش سفتی تعلیق و کاهش مرکز ثقل به افزایش پایداری منجر شده است، هرچند که باید ابعاد و ارتفاع این شاسی­‌بلند را مدنظر داشت.

ترمزهای برمبو در محورهای جلو و عقب با کالیپرهای قرمز، احساس و عملکرد بهتری را ارائه می­‌دهد.

با ترکیب دو پکیج Luxury و Performance، تجهیزات رفاهی و ایمنی شامل قابلیت تاشوندگی برقی صندلی‌های ردیف دوم و سوم، تنظیم برقی فرمان، گرمکن ردیف دوم، ترمز خودکار اضطراری، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، پایش نقطه کور و دوربین 360 درجه در اختیار سرنشینان شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن قرار گرفته است.

 شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن

شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن با قیمت پایه 75,940 دلار برای نسخه دیفرانسیل-عقب عرضه شده است، که 8,525 دلار گران‌تر از تاهو RST است. قیمت نسخه چهار چرخ محرک به 78,940 دلار افزایش می­‌یابد.

در مقایسه با رقیب کوچک‌تر ولی سریع‌تر یعنی دوج دورانگو SRT هلکت، نزدیک به 6 هزار دلار ارزان‌تر خواهد بود. فورد اکسپدیشن Stealth را هم نباید فراموش کرد، خودرویی با قدرت، گشتاور و ظرفیت یدک‌­کشی بیشتر که نسبت به مدل استاندارد از چهره‌­ای متمایز برخوردار شده و با قیمتی در حدود 82 هزار دلار عرضه می­‌شود.

اینجاست که رقابت برای شورولت تاهو RST پرفورمنس ادیشن تاحدی سخت می‌­شود مخصوصا که سفتی سیستم تعلیق این خودرو، احتمالاً برای برخی کاربران چندان خوشایند نباشد. البته نمی‌­توان پیشرانه نیرومند و فضای جادار کابین برای 8 سرنشین را نادیده گرفت.

دیدگاه کاربران