• پورشه ويژن گرن توريسمو اسپايدر

کانسپتی برقی برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری

معرفی پورشه ویژن گرن توریسمو اسپایدر

1 مهر 1401 13:00

شرکت پورشه یک محصول جدید به نام ویژن گرن توریسمو اسپایدر را رونمایی کرده است. همانطور که از نام این خودروی تک­ سرنشین دریافت می‌­شود، ویژن گرن توریسمو اسپایدر یک خودروی مجازی است که تجربه رانندگی با آن، صرفاً برای کاربران نسخه هفتم از بازی گرن توریسمو فراهم خواهد شد.

این خودروی برقی به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده است و 1300 اسب‌­بخار قدرت در اختیار دارد.تنها تفاوت ظاهری این مدل با پورشه ویژن جی‌تی که قبلاً عرضه شده، به عدم وجود سقف باز می­‌گردد. مدل سقف فلزی به قطعات فعال آیرودینامیک هم مجهز بود، که بسته به سرعت خودرو تغییر وضعیت می­‌دادند.

غیر از گلگیرهای برآمده، در سایر نقاط بدنه شاهد خطوط مستقیم و فرم‌های صاف هستیم. یک شیشه کوچک در مقابل راننده قرار گرفته و سر و گردن وی هم توسط قطعه­‌ای با فرم زیبا، مورد حفاظت قرار گرفته است. به رسم بسیاری از خودروهای امروزی، چراغ عقب هم به صورت سرتاسری طراحی شده است.

از آنجایی که با یک خودروی مجازی طرف هستیم، طراحان پورشه از هزینه­‌های تولید هراسی نداشته و این خودرو را به انواع فناوری‌های جدید، مجهز کرده‌اند. استفاده وسیع از فیبرکربن و همچنین تجهیز صفحه پشت آمپر به فناوری هولوگرافیک، از موارد قابل اشاره است.

پورشه ویژن گرن توریسمو اسپایدر

از مشخصات فنی دقیق پورشه ویژن گرن توریسمو اسپایدر اطلاعی نداریم ولی براساس اعلام سازنده، این خودروی برقی به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شده است و با توجه به 1300 اسب‌­بخار قدرت که در اختیار دارد، می‌تواند ظرف 2.1 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

پورشه ویژن گرن توریسمو اسپایدر از 29 سپتامبر به سایر خودروهای حاضر در بازی GT7 می‌­پیوندد.

پورشه ویژن گرن توریسمو اسپایدر

استفاده از پیشرانه برقی در یک خودروی مجازی، نشان از اهمیت پورشه به موتورهای برقی در صنعت خودروسازی دارد. این شرکت قصد دارد در سال‌های آینده، مدل‌های ماکان، 7118 باکستر و کیمن را با پیشرانه برقی روانه بازار کند. احتمال دارد که پانامرا هم به این مسیر وارد شود، ضمن­ این‌که یک شاسی‌­بلند جدید هفت نفره با موتور برقی هم توسط این برند عرضه خواهد شد.

دیدگاه کاربران