هیوندای سانتافه 2024 با تغییرات اساسی در چهره و فناوری و همچنین اضافه شدن ردیف سوم صندلیها به صورت استاندارد، معرفی شده است. البته تمام این تغییرات، افزایش بیش از 16 درصدی قیمت را به همراه داشته است.
قیمت هیوندای سانتافه 2024
هیوندای سانتافه 2024 تریم SE قیمتی 35,345 دلاری دارد، که نسبت به تریم پایه مدل 2023، 5,260 دلار افزایش یافته است. البته در تریم پایه سانتافه 2023، ردیف سوم صندلیها نیز وجود نداشت.
گرانترین نسخه از هیوندای سانتافه 2024، تریم کالیگرافی از مدل هیبرید با سامانه چهار چرخ محرک است. این مدل با قیمت پایه 50,195 دلار به فروش میرسد.
در هیوندای سانتافه 2024 هیبرید، نسخه محرک-جلو از تریم SEL در پایینترین جایگاه قرار گرفته، که با فقط 800 دلار افزایش نسبت به مدل سال قبل، با قیمت 38,345 دلار عرضه شده است.
هیوندای سانتافه 2024 با پیشرانه 2.5 لیتری به زودی وارد نمایندگیهای فروش میشود. نسخه مجهز به پیشرانه هیبرید هم از بهار 2024 قابل خریداری است.
مشخصات فنی هیوندای سانتافه 2024
هیوندای سانتافه 2024 به پیشرانه 2.5 لیتری مجهز شده است، که 277 اسببخار قدرت و 422 نیوتنمتر گشتاور را به گیربکس 8 سرعته دوکلاچه انتقال میدهد. شتاب صفر تا صد این مدل 8 ثانیه اعلام شده است.
اما هیوندای سانتافه 2024 هیبرید به مجموعهای شامل پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ مجهز شده است، که در مجموع 231 اسببخار قدرت را به جعبهدنده شش سرعته اتوماتیک انتقال میدهد.
هیوندای سانتافه XRT کانسپت
همزمان با اعلام مشخصات نسل جدید هیوندای سانتافه، نسخه آفرودر از این خودرو هم در قالب یک کانسپت به نام XRT به نمایش درآمده است.
سانتافه XRT براساس تریم کالیگرافی (Calligraphy) شکل گرفته و تجهیزات رفاهی این مدل را به همراه دارد، اما در نسخه XRT، موارد دیگری شامل افزایش ارتفاع بدنه، تایرهای چهار فصل بیاف گودریچ با رینگهای 5 پره مشکی، باربند، چرخ زاپاس روی سقف، جعبه حمل اشیا در طرفین بدنه و نردبان عقب نیز اضافه شده است.
متاسفانه هیچ تصویری از کابین سانتافه XRT منتشر نشده است، بنابراین نمیتوان اطمینان داشت که در این بخش هم تغییری اعمال شده باشد. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا برنامهای برای تولید هیوندای سانتافه XRT و یا قطعات ظاهری آن در دستور کار قرار دارد یا خیر.
طراحی هیوندای سانتافه 2024
علاوه بر تحول اساسی در فرم بدنه هیوندای سانتافه 2024، ابعاد این خودرو نیز در مقایسه با مدل فعلی در تمام جهات رشد کرده و تنها در عرض، ثابت باقیمانده است. ابعاد هیوندای سانتافه 2024 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.83، 1.9، 1.72 و 2.81 متر اعلام شده است.
طراحی ظاهری هیوندای سانتافه 2024 تحت تاثیر خطوط مستقیم و فرم جعبهای شکل گرفته و حرف اول نام سازنده یعنی H را در چراغهای جلو و عقب به نمایش گذاشته است.
چراغهای بزرگ و باریک عقب، در ارتفاع پایین قرار گرفته و تاحدی از نمونههای متداول امروزی متمایز است. نام Santa Fe هم در بالای چراغها قرار گرفته درحالیکه در صندوق با ابعادی بزرگ طراحی شده است.
هیوندای سانتافه 2024 در نمای جانبی، لندرور دیفندر 130 را به یاد میآورد. بدنه این خودرو بر رینگهای 21 اینچی با تایرهای 245/45 استوار شده است، که در هلالی زاویهدار گلگیرها جای دارد.
مشتریان ساکن در آمریکای شمالی میتوانند 11 رنگ مشکی فانتوم، سفید Serenity صدفی، نقرهای Curated، خاکستری Ecotronic صدفی، خاکستری Ecotronic مات، قرمز Ultimate، طلایی Earthy Brass Metallic مات، آبی Atlantis صدفی، خاکستری Hampton، نارنجی Terracotta و سبز Rockwood صدفی را انتخاب کنند.
کابین و امکانات هیوندای سانتافه 2024
طراحی کابین هیوندای سانتافه 2024 از روند امروزی صنعت خودرو پیروی نموده و مواردی شامل شارژر بیسیم، دریچه تهویه سرتاسری و دو نمایشگر متصل و خمیده را به نمایش گذاشته است. البته طراحان هیوندای با قرار دادن تعدادی دکمه و همچنین بخش مجزا برای سیستم تهویه، سعی داشتهاند سلیقه طیف بیشتری از مشتریان را راضی کنند.
دو نمایشگر 12.3 اینچی در کنار یکدیگر، دو شارژر بیسیم، محفظه استرلیزاسیون UV-C در داشبورد برای تمیز کردن لوازم کوچک و چندین سامانه دستیار راننده از جمله هشدار عبور عابرپیاده از عقب خودرو، از مهمترین امکانات رفاهی در کابین هیوندای سانتافه 2024 بهشمار میآید.
به لطف افزایش 5 سانتیمتری فاصله بین محورها، فضای پای سرنشینان ردیف دوم در نسخههای درونسوز و هیبرید به ترتیب 35 و 20 میلیمتر افزایش یافته است، درحالیکه فضای پا و بالای سر در ردیف سوم نیز به ترتیب 15 و 69 میلیمتر بیشتر خواهد بود. فضای 725 لیتری محفظه بار نیز با تا کردن صندلیهای ردیف دوم و سوم، افزایش مییابد.
5 رنگ مشکی Obsidian، خاکستری Supersonic، قهوهای Pecan، سبز Forest و مشکی Ink نیز برای کابین این خودرو قابل سفارش خواهد بود.
براساس اعلام هیوندای، در ساخت کفپوشها، بخش بالای داشبورد و حتی پشتی صندلیهای ردیف دوم و سوم، از پلاستیک بازیافتی استفاده شده درحالیکه پوشش داخلی درها نیز با چرم مصنوعی روکش شده است، که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com