• تويوتا هرير PHEV

مصرف سوخت 4.8 لیتر در صد کیلومتر

معرفی تویوتا هریر PHEV

9 مهر 1401 14:39

نسخه پلاگین-هیبرید یا PHEV از نسل چهارم تویوتا هریر از 31 اکتبر امسال به جمع سایر نسخه‌­های این خودرو در ژاپن اضافه می­‌شود.

مجموعه پلاگین-هیبرید تویوتا هریر با نمونه موجود در راوفور پرایم یکسان نیست و از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی و دو موتور برقی تشکیل شده است.نسل فعلی تویوتا هریر از سال 2020 وارد بازار شده و در آمریکا به نام تویوتا ونزا عرضه می‌­شود. مشتریان چینی هم با این خودرو آشنا هستند اما تویوتا قصد دارد نسخه PHEV را تنها در وطن خود به فروش برساند.

مجموعه پلاگین-هیبرید تویوتا هریر با نمونه موجود در راوفور پرایم یکسان نیست و از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی با کد فنی A25A-FXS با 174 اسب‌بخار قدرت و 219 نیوتن‌متر گشتاور، موتور برقی 5NM با 180 اسب‌­بخار قدرت و 270 نیوتن‌متر گشتاور روی محور جلو و موتور برقی 4NM با 54 اسب­‌بخار قدرت و 121 نیوتن‌متر گشتاور تشکیل شده است.

خروجی این مجموعه از طریق گیربکس e-CVT و سامانه چهارچرخ محرک E-Four به تمام چرخ‌ها ارسال می­‌شود. تویوتا از اعلام رقم شتاب صفر تا صد این مدل خودداری کرده است، اما تویوتا راوفور پرایم با مشخصات فنی مشابه، ظرف 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست می‌­یابد.

تویوتا هریر PHEV

مجموعه باتری لیتیوم-یون به ظرفیت 18.1 کیلووات ساعت نیز در کف بدنه جاسازی شده و نیروی لازم برای پیمودن 93 کیلومتر را فراهم می­‌کند. این عدد طبق استاندارد ژاپنی MLIT اعلام شده است، درحالی‌که مصرف سوخت این خودرو براساس استاندارد WLTC، معادل با 4.87 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

با اتصال به جریان 3.2 کیلووات خانگی، باتری خودرو ظرف 5 ساعت و نیم شارژ خواهد شد. سه حالت EV , Auto EV/HV و HV برای رانندگی با تویوتا هریر درنظر گرفته شده تا مصرف انرژی را در حالت بهینه نگه دارد.

وزن تویوتا هریر PHEV هم 1950 کیلوگرم اعلام شده است، که به ترتیب 300 و 400 واحد بیشتر از نسخه بنزین­‌سوز و هیبرید این خودرو به نظر می­‌رسد.

نکته مهم اینکه تویوتا هریر PHEV فقط در کامل‌ترین تریم به نام Z به فروش می‌رسد.

جلوپنجره با الگوی الماسی شکل و پورت شارژ، تنها عوامل ایجاد تمایز بین تویوتا هریر PHEV با سایر نسخه­‌های این خودرو است.

تویوتا هریر PHEV

نصب دو نمایشگر 12.3 اینچی برای صفحه پشت ­آمپر و اطلاعات سرگرمی و یک صفحه نمایش مجزا برای تهویه مطبوع، مهمترین تحولات فضای کابین به شمار می‌آید.

سامانه ایمنی انحصاری تویوتا یعنی Safety Sense هم مورد بروزرسانی قرار گرفته و اکنون می‌­تواند خودروهای مقابل با چراغ‌های روشن و همچنین عابرین پیاده را در تقاطع‌ها، تشخیص دهد.

تویوتا هریر در ژاپن با قیمت 21.600، 25.700 و 42.800 دلار برای نسخه­‌های بنزین‌­سوز، هیبرید و PHEV به فروش می‌­رسد.

دیدگاه کاربران