اولین حضور ونزا در بازار ایران

بررسی تویوتا ونزا هیبرید معین خودرو ایرانیان (Toyota Venza)

8 بهمن 1402 12:07

کاتالوگ تویوتا ونزا وارداتی منتشر شد

بهمن 1402: شرکت معین خودرو ایرانیان، کاتالوگ رسمی تویوتا ونزا را منتشر کرده و نام این خودرو در فهرست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه دیده می‌شود.

کاتالوگ تویوتا ونزا وارداتی (PDF)


مشخصات فنی تویوتا ونزا وارداتی

نسل جدید این مدل کاملاً از نو و براساس سازه جدید و ماژولار ساخت تویوتا طراحی و به پیشرانه هیبرید و سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده است. 

تویوتا ونزا وارداتی نیروی محرکه خود را از پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی تامین می‌کند. خروجی پیشرانه ونزا معادل 171 اسب‌بخار قدرت و 206 نیوتن‌متر گشتاور است. نیروی تولید شده به گیربکس CVT منتقل می‌شود.مصرف سوخت نسخه ونزا وارداتی برابر با 6.46 لیتر بر صد کیلومتر خواهد بود.

طراحی تویوتا ونزا وارداتی

تویوتا ونزا 2021 براساس پلتفرم TNGA-K ساخته شده، سازه‌ای که نسل جدید کمری، آوالون، راوفور، هایلندر و سی­ینا براساس آن شکل گرفته است. TNGA سبک‌تر و مستحکم‌تر از سازه‌های قبلی بوده که به افزایش قابلیت‌های رانندگی و ایمنی این خودرو منجر شده است.

تویوتا ونزا مدل 2021

طراحی کلی تویوتا ونزا  را می‌توان بسیار مشابه نسل جدید مدل‌های Harrier و میرای دانست، امری که در طراحی چراغ‌های باریک جلو و جلوپنجره بزرگ کاملاً نمایان شده است. گلگیرهای عقب و فرم هاچ‌بک گونه عقب خودرو با خطوطی تیز و قوی طراحی شده است. نمای چراغ‌های پیوسته عقب و شیشه شیب‌دار این بخش را بدون اغراق می‌توان یادآور استون‌مارتین DBX و جگوار F-Pace دانست. مشاهده دو خروجی اگزوز در این بخش غافلگیرکننده خواهد بود چراکه معمولاً سازندگان خودروهای هیبرید این قطعه را در زیر سپر مخفی می‌کنند.

با وجود تمام نکات مثبت طراحی این مدل، نباید فراموش کنیم که تویوتا ونزا 2021 باید با خودروهایی همچون نیسان مورانو و شورولت بلیزر رقابت کند، نمونه‌هایی که شاید در نظر برخی زیباتر از محصول جدید تویوتا به نظر برسند.

امکانات تویوتا ونزا وارداتی

طراحی فضای داخلی تویوتا ونزا 2021 تاحد زیادی از سایر شاسی‌بلند های ساخت تویوتا همچون راوفور الهام گرفته که نمود بارز آن را باید در بخش میانی داشبورد جستجو کرد. تویوتا بر جادار بودن فضای کابین این خودرو تاکید بسیاری کرده، به عنوان نمونه اعلام کرده که کنسول مرکزی این مدل فضای کافی برای قرار دادن بزرگترین نسخه نسل جدید آیفون را فراهم کرده ضمن آن‌که در تصاویر می‌توان مشاهده کرد که دو فضای دیگر برای قرار دادن وسایل در جلوی دسته دنده پیش‌بینی شده است.

کابین تویوتا ونزا مدل 2021

اما نکته مهم در مورد فضای داخلی این است که فضای بار پشت ردیف دوم صندلی‌ها در تویوتا ونزا 2021 برابر با 1027 لیتر است که به مراتب بیشتر از فضای 863 لیتری شورولت بلیزر یا 908 لیتری نیسان مورانو خواهد بود. صندلی‌های عقب این خودرو به نسبت 40/60 قابل جمع‌آوری است.

براساس اعلام شرکت معین خودرو ایرانیان، تویوتا ونزا وارداتی در کشورمان، امکانات زیر را خواهد داشت:

. ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو
. ایربگ صندلی راننده
. ایربگ جانبی
. ایربگ پرده‌ای سقفی
. اتوهلد
. ترمزهای ABS و EBD
. حسگر پارک جلو و عقب
. کنترل کشش و پایداری
. کروز کنترل تطبیقی
. صندلی برقی راننده
. دوربین عقب
. تهویه خودکار
. سقف شیشه‌ای پانوراما ثابت
. 9 اسپیکر
. و ...


شرایط فروش تویوتا ونزا وارداتی

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت معین خودرو ایرانیان، جدیدترین شرایط فروش شرکت معین خودرو ایرانیان، پیش فروش محصولات وارداتی و قیمت خودروهای وارداتی این شرکت، مقاله شرایط فروش معین خودرو ایرانیان را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران