• آئوروس کومندانت

رولزرویس کالینان روسی

معرفی آئوروس کومندانت

10 مهر 1401 10:55

آئوروس کومندانت که نام خود را از یک برج تاریخی در شهر مسکو به عاریت گرفته، به عنوان سومین محصول این برند کمتر شناخته ­شده، معرفی شده است.

همچون دو محصول دیگر این برند روسی، کومندانت هم براساس پلتفرم ماژولار UMP شکل گرفته است، هرچند که با کوچک‌ترین محصول آئوروس طرف هستیم.گویا نمونه اولیه آئوروس کومندانت در سال 2019 آماده شده بود، ولی پس از تاخیر فراوان اکنون به صورت رسمی معرفی شده است. همچون دو محصول دیگر این برند روسی، کومندانت هم براساس پلتفرم ماژولار UMP شکل گرفته است، هرچند که با کوچک‌ترین محصول آئوروس طرف هستیم.

البته آئوروس کومندانت به هیچ وجه خودروی کوچکی نیست چراکه طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای آن به ترتیب 5.38، 2.004، 1.82 و 3.1 متر اعلام شده است، که با رولزرویس کالینان و کادیلاک اسکالید قابل مقایسه است.

طراحی بدنه آئوروس کومندانت تحت تاثیر خطوط مستقیم شکل گرفته است و البته شباهت غیرقابل انکاری با رولزرویس کالینان دارد. ابعاد رینگ‌ها نیز 20 اینچ اعلام شده است، اما همچنان نسبت به بدنه کوچک به نظر می‌­رسد.

آئوروس کومندانت

کابین آئوروس کومندانت با دو ردیف صندلی طراحی شده است، اما نسخه مجهز به سه ردیف صندلی با میزهای تاشو هم عرضه خواهد شد. نکته عجیب اینکه پشتی صندلی‌های عقب در این خودرو خم نمی­‌شود، بنابراین راهی برای افزایش فضای بار وجود ندارد.

آئوروس کومندانت به پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توبوشارژر  NAMI با تزریق سوخت مستقیم و سازگار با بنزین اکتان 98 مجهز شده است، که 598 اسب‌­بخار قدرت و 880 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. یک موتور برقی با 63 اسب‌بخار قدرت هم در گیربکس 9 سرعته اتوماتیک KATE نصب شده است.

آئوروس کومندانت

مجموعه باتری لیتیوم-یون Enertech با ظرفیت بسیار محدود هم به عنوان پشتیبان سامانه هیبرید در محور جلو نصب شده است.

فرمان برقی، دیسک­‌های تهویه­‌شونده سیستم ترمز، سامانه چهارچرخ محرک با جعبه انتقال و کلاچ الکترومغناطیس برای ارتباط با محور جلو، سیستم تعلیق بادی با قابلیت کاهش 15 میلیمتری و افزایش 30 میلیمتری ارتفاع بدنه، از دیگر ویژگی‌های فنی آئوروس کومندانت است.

آئوروس کومندانت

یکی دیگر از موارد عجیب در این شاسی‌­بلند روسی وزن خالص3.235 تنی است، اما نکته عجیب­‌تر آن‌که حداکثر وزن مجاز هم 3.495 تن اعلام شده بنابراین ظرفیت حمل بار و سرنشین برای این خودروی بزرگ و سنگین، به تنها 260 کیلوگرم محدود شده است. به بیان ساده‌­تر، خریداران آئوروس کومندانت باید فکر اتصال کشنده به این خودرو را از سر بیرون کنند.

تولید آئوروس کومندانت از اوایل سال 2023 با ظرفیت سالانه 5 هزار دستگاه آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو هم 33.7 میلیون روبل یا تقریبا 560 هزار دلار تعیین شده است، که برای این محصول رقمی بسیار گزاف به نظر می‌­رسد.

دیدگاه کاربران