• آئوروس سنات
  • آئوروس سنات
  • آئوروس سنات

لیموزین زرهی پوتین به تهران آمد!

آئوروس سنات؛ رقیب روسی رولزرویس

29 تیر 1401 12:31

ورود خودرو پوتین به ایران

در آخرین روزهای تیرماه 1401، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای دیدار با مقامات سیاسی کشورمان، به تهران آمد. با اینکه این سفر، حاشیه‌های زیادی به همراه داشت اما لیموزینی که برای نقل و انتقال پوتین استفاده می‌شد، بیشتر از هر حاشیه دیگری، مورد توجه رسانه‌های خودرویی قرار گرفته است.

خودرو ولادیمیر پوتین در ایران
لیموزین ولادیمیر پوتین در تهران

لیمیوزین پوتین، خودرویی است تماما روسی با نام آئوروس سنات که البته شباهت بسیاری به خودروی لوکس انگلیسی دارد. اما آیا می‌دانید چه ویژگی‌هایی در پشت پرده خودرو پوتین وجود دارد؟! پیشنهاد می‌کنیم با خواندن ادامه این متن، باما همراه شوید.

خودرو رئیس جمهور روسیه در ایران
لیموزین زرهی رئیس جمهور روسیه در فرودگاه مهرآباد

سنات یا رولزرویس روسی؟

درحالی‌که در آمریکا نمی‌توانید وارد نمایندگی کادیلاک شده و یک نسخه کوچک‌تر از لیموزین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را خریداری کنید، اما بعد از رونمایی از آئوروس سنات در نمایشگاه خودروی مسکو 2018، حالا روسی‌ها این امکان را خواهند داشت تا نسخه‌ای کوچک‌تر از لیموزین رسمی ولادیمیر پوتین را بخرند؛ آن هم با قیمت پایه 24 میلیون روبل که معادل تقریبی 436 هزار دلار می‌شود!

فروش آئوروس سنات، از ژانویه 2019 شروع شد و شرکت سازنده پیش‌بینی کرده بود که سال اول 150 دستگاه از آن را بفروشد. ابتدا این مدل فقط در روسیه وارد بازار شد، ولی آئوروس قصد دارد بعدها در بازارهای دیگر هم آن را به فروش برساند. طبق اعلام مقامات شرکت هدف نهایی آن‌ها، فروش سالانه 10 هزار دستگاه از خودرو مجلل سنات است.

مشخصات خودرو سنات روسی

با توجه به جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های جلوی مستطیلی و شکل بدنه جعبه‌ای که دارد، سنات بسیار شبیه به رولزرویس گوست است. البته شرکت آئوروس، یک نسخه زرهی از سنات را در اختیار دولت روسیه قرار داده است ولی مدلی که به مردم عادی فروخته می‌شود، پنل‌های ضدگلوله روی خود ندارند.

زیر کاپوت سنات، یک پیشرانه 4.4 لیتری توربو دوقلو با هشت سیلندر خورجینی و یک موتور الکتریکی قرار دارند که روی‌هم‌رفته 598 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. متاسفانه، پنل‌های پلاستیکی کاملاً پیشرانه را در تصاویر پنهان کرده‌اند. خروجی‌های این پیشرانه به کمک یک جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل به جاده منتقل می‌شوند.

کابین لوکس سنات به سبک روسی

به لطف ترکیبی از چرم و چوب همراه با تزئینات فلزی، کابین سنات فوق‌العاده باشکوه است. داخل کابین، استفاده از یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال در کنار یک صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی عریض ما را یاد آخرین مدل‌های مرسدس‌بنز می‌اندازد. دکمه‌های روی کنسول مرکزی ظاهراً متعلق به سیستم تهویه مطبوع بوده و یک دکمه دیگر روی کنسول برای کنترل دستورات سیستم اطلاعات سرگرمی تعبیه شده است.

کابین آئوروس سنات

علاوه‌براین به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی رانندگی مدرن مانند کروز کنترل هوشمند، نمایش نقاط کور، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پیشگیری از تصادف با قابلیت تشخیص عابر پیاده و سیستم تشخیص علائم جاده مجهز شده است. همچنین سرنشین‌های ردیف عقب می‌توانند با استفاده از تبلت‌های نصب شده پشت صندلی‌های جلو سرگرم شوند.

دیدگاه کاربران