• تاتا تياگو EV

خودروی برقی 10 هزار دلاری از هند

معرفی تاتا تیاگو EV

10 مهر 1401 11:34

خودروسازان هندی عموماً به عرضه محصولات ارزان‌­قیمت شهرت دارند، بنابراین وقتی نوبت به عرضه خودروهای برقی برسد هم مطمئنا با نمونه­‌های ارزان مواجه هستیم.

تاتا تیاگو EV به یک موتور برقی مجهز شده که 74 اسب‌­بخار قدرت و 114 نیوتن‌متر گشتاور را به محور جلو انتقال می‌­دهد.تیاگو EV به عنوان محصول جدید شرکت تاتا هم از این قاعده جدا نیست و با قیمت 10 هزار دلار، احتمالاً می‌­تواند نظر طیف وسیعی از مشتریان را جلب کند.

تاتا تیاگو EV در تریم پایه XE به مجموعه باتری با ظرفیت 19.2 کیلووات ساعت مجهز شده است، که به لطف وزن سبک بدنه شعاع حرکتی 250 کیلومتر (براساس استاندارد هندی MIDC) را فراهم می­‌سازد.

در سایر تریم‌های این خودرو یعنی XT , XZ+ و نسخه پرچمدار، ظرفیت باتری به 24 کیلووات ساعت افزایش یافته است، تا شعاع حرکتی خودرو به 315 کیلومتر برسد. هر سه تریم مذکور را می­‌توان از طریق جریان 7.2 کیلووات شارژ کرد. از مشخصات شارژ سریع اطلاعی نداریم، ولی براساس اعلام سازنده، نیروی لازم برای پیمودن 110 کیلومتر مسافت در مدت 30 دقیقه تامین خواهد شد.

تاتا تیاگو EV

تاتا تیاگو EV به یک موتور برقی مجهز شده که 74 اسب‌­بخار قدرت و 114 نیوتن‌متر گشتاور را به محور جلو انتقال می‌­دهد. خودروساز هندی اعلام نموده که  تیاگو EV می­تواند در کمتر از 6 ثانیه به سرعت 60 کیلومتر برساعت دست یابد، ولی از اعلام زمان لازم برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت خودداری کرده است.

فروش تاتا تیاگو EV از دهم اکتبر و با قیمت ویژه 10,370 دلار به ده هزار مشتری نخست عرضه خواهد شد. قیمت بالاترین تریم یعنی XZ+ Tech LUX هم 14,500 دلار تعیین شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران