• اختراع طيف جديدي از رنگ سفيد با قابليت بازتاب 97.9 درصد از نور

با قابلیت بازتاب 97.9 درصد از نور

اختراع طیف جدیدی از رنگ سفید

17 مهر 1401 13:59

نتایج یک پژوهش جدید توسط دانشگاه Purdue، به توسعه طیف جدیدی از رنگ سفید منجر شده است، که می‌تواند 97.9 درصد از نور را بازتاب دهد. این رنگ با تغییر در ترکیب شیمیایی قدیمی‌­تر حاصل شده و به کاهش دمای اجسام کمک می­‌کند.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از این رنگ سفید عدم تولید گازهای گلخانه­‌ای است.بنابر اعلام Xiulin Ruan یکی از اساتید مهندسی مکانیک در دانشگاه Purdue که سرپرستی تیم سازندگان را برعهده داشته، رنگ سفید جدید برای استفاده در صنایع هوانوردی، خودروسازی و غیره، کاربردی خواهد بود.

البته لایه 400 میکرون این رنگ در سال 2021 موفق به ثبت رکورد بازتاب 98.1 درصد و کاهش 4.5 درجه‌ای دمای کابین خودرو نسبت به انواع مشابه شده بود، اما این لایه برای پوشاندن بدنه، بیش از حد سنگین است. توجه داشته باشید که براساس اعلام Defelsko، ضخامت رنگ یک خودروی عادی بین 100 تا 180 میکرون است.

بنابراین گروه تحت سرپرستی آقای Ruan با برخی تغییرات ساختاری و اضافه کردن هوا به ساختار مولکولی، موفق به ساخت لایه 150 میکرون از این رنگ شدند که با کاهش 80 درصدی وزن نسبت به نمونه قبلی، تنها 0.21 درصد در میزان بازتاب نور، افت کرده است.

اختراع طیف جدیدی از رنگ سفید با قابلیت بازتاب 97.9 درصد از نور

یکی دیگر از اساتید مهندسی مکانیک در دانشگاه Purdue یعنی آقای George Chiu، اعتقاد دارد که با کاهش وزن این رنگ، اکنون امکان استفاده از آن در بخش‌های مختلف فراهم شده است.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از این رنگ سفید به عنوان یک خنک‌­کننده در عوض سیستم تهویه، عدم تولید گازهای گلخانه­‌ای است.

آنطور که آقای Ruan خبر داده، تیم سازنده این رنگ سفید اکنون در حال رفع مشکلات نهایی است، تا بتواند این محصول مفید را به مرحله تجاری رسانده و به فروش برساند.

دیدگاه کاربران