• آئودي RS Q3 نسخه 10 سالگي

لباس مشکی برای تولد کراس‌اور آلمانی

معرفی آئودی RS Q3 نسخه 10 سالگی

20 مهر 1401 16:39

10 سال از تولید و عرضه آئودی RS Q3 می‌گذرد. این کراس‌اور توربوشارژ در سال 2013 معرفی شد و اکنون آئودی برای گرامیداشت یک دهه حضور آن، ظاهر خودرو و جزئیات آن را تیره کرده است.

طراحی آئودی RS Q3 نسخه 10 سالگی

این یک پکیج تیره است، که ظاهر خودرو را زیباتر کرده و روی آئودی RS Q3 مدل 2023 اعمال شده. رینگ‌های 21 اینچی آن، پره‌های دوبل دارد و با تایرهای 225/35 احاطه شده است.

آئودی RS Q3 نسخه 10 سالگی

رنگ مشکی عموماً روی قسمت‌هایی مانند قاب در و پنجره‌ها، آینه‌های جانبی، دیفیوزر، تیغه‌های اسپویلر جلو و لوگو آئودی، دیده می‌شود.

چراغ‌های LED جلو کمی تیره شده‌اند که در کنار دو رنگ بدنه موجود، نقره‌ای Dew و یا خاکستری Chronos، ظاهر خوبی را رقم می‌زنند. رنگ خاکستری Chronos مخصوص نسخه 10 سالگی است.

کابین و امکانات آئودی RS Q3 نسخه 10 سالگی

داخل کابین، صندلی‌های ویژه RS با پوشش مات کربنی برای تکیه‌گاه، در نظر گرفته شده است. برای بخش نشیمن صندلی و قسمت‌هایی از پنل ابزار، از چرم مشکی استفاده شده است که کابین را تیره‌تر نشان می‌دهد. دوخت‌هایی با رنگ مسی، همانند نشان RS Q3 روی کفپوش‌ها، وجود دارند که کنتراست ایجاد می‌کنند.

آئودی RS Q3 نسخه 10 سالگی

صفحه‌نمایش آئودی RS Q3 به سرنشینان یادآوری می‌کند، که این یک نسخه تولید محدود است و فقط 555 دستگاه از آن تولید می‌شود.

مشخصات فنی آئودی RS Q3 نسخه 10 سالگی

هیچ تغییری در پیشرانه ایجاد نشده و نیرو توسط همان پیشرانه پنج سیلندر خطی 2.5 لیتری تامین می‌شود. این پیشرانه قادر است 395 اسب‌بخار قدرت تولید کند، که از طریق یک گیربکس هفت سرعته S tronic به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود.

آئودی RS Q3 نسخه 10 سالگی

آئودی RS Q3 در مدت زمان 4.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر برساعت است. البته آئودی می‌تواند محدودکننده را دور بزند و به 280 کیلومتر برساعت نیز برسد.

ترمزهای کربن سرامیکی به عنوان یک ارتقا وجود دارند. کالیپرها به صورت استاندارد خاکستری هستند، اما مشتریان می‌توانند رنگ قرمز و یا آبی را نیز انتخاب کنند.

قیمت آئودی RS Q3 نسخه 10 سالگی

آن طور که در سایت motor1.com آمده است، نسخه 10 سالگی آئودی RS Q3 در اواخر ماه اکتبر برای سفارش در آلمان آماده است، اما این خودرو در آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود. اختلاف قیمت آن با نسخه استاندارد آئودی RS Q3 در حدود 5990 یورو است‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران