در سالهای اخیر به معرفی برندهای جدید خودروساز مخصوصا در کشور چین عادت کردهایم. اکنون باز هم یک شرکت جدید به نام بیانکا (BeyonCa) اعلام موجودیت نموده است. نام این برند از عبارت beyond the car به معنای «فراتر از خودرو» انتخاب شده و اهداف بلندپروازانه آن را به نمایش میگذارد. البته انتخاب این عبارت بدون منظور هم نبوده است، چراکه سرمایهگذاری 200 میلیون دلاری تاسیس این برند، نه فقط برای فعالیت در تولید خودرو بلکه در شبکه تامین قطعات و لوازم جانبی و البته حوزه صنایع غذایی انجام شده است.
تاریخچه و اهداف بیانکا
بیانکا در سال 2021 توسط شخصی به نام Soh Weiming پایهگذاری شده است، که پس از 16 سال همکاری با فولکسواگن در چین، اکنون ریاست شعبه رنو در این کشور را برعهده دارد. گروهی از مهندسان شرکت بیانکا نیز سابقه همکاری با گروه فولکسواگن را دارند از جمله Dirk van Braeckel که طراحی بنتلی کانتیننتال GT و برخی محصولات آئودی و سئات را در کارنامه دارد و اکنون به سمت سرپرست طراحان شرکت بیانکا فعالیت میکند، یا Christian Klinger از اعضای سابق هیات مدیره فولکسواگن که اکنون از مدیران این شرکت است. سرپرستی مهندسان این شرکت نیز برعهده Hans-Joachim Rothenpieler قرار گرفته که تاکنون در طراحی بیش از 20 خودرو شامل بوگاتی شیرون، لامبورگینی اوروس و پورشه 911، شراکت داشته است.
بیانکا علاوه بر چند مرکز تحقیق و توسعه در چین، یک مرکز مهندسی در سنگاپور و یک استودیو طراحی نیز در مونیخ آلمان راهاندازی کرده است.
این شرکت بر ساخت سدانها و شاسیبلندهای بزرگ تمرکز نموده و قصد دارد 3 تا 5 مدل جدید را ظرف 5 سال آینده معرفی کند. مدیرعامل بیانکا نیز از برنامه این شرکت برای رقابت با بامو، بنز و آئودی خبر داده و حتی مستقیما از پورشه تایکان به عنوان رقیب GT Opus 1 یاد کرده است. ظاهرا بازار خودروهای برقی منطقه جنوب شرقی آسیا و مالزی هم برای این شرکت اهمیت ویژهای دارد.
معرفی بیانکا GT Opus 1
طول و فاصله بین محورهای بیانکا GT Opus 1 به ترتیب 5.2 و 3 متر اعلام شده است، که آن در ردیف سدانهای بزرگ نشان میدهد. بدنه هم به صورت فرمی کشیده، با دو انتهای زاویهدار و سقف منحنی طراحی شده است، که روی رینگهای بزرگ 5 پره قرار دارد.
بیانکا GT Opus 1 براساس ساختار 800 ولتی شکل گرفته و از شارژ سریع 300 کیلووات پشتیبانی میکند. این خودرو به مجموعه باتری 130 کیلووات ساعت مجهز شده است، ولی از سایر جزئیات مربوط به عملکرد فنی خبری در دسترس نیست. ظاهرا بیانکا قصد دارد، نسخه اسپرت این خودرو با نام GT Opus 1 R را هم در آینده عرضه کند.
مدیرعامل بیانکا کیفیت مونتاژ قطعات بدنه GT Opus 1 را در حد رقبای اروپایی توصیف کرده است، هرچند به نظر میرسد قصد داشته به نقطه ضعف محصولات تسلا اشاره کند.
فعلاً تصویری از نمای کلی کابین منتشر نشده است و تنها برخی جزئیات همچون فرمان D شکل، زیرآرنجی ساعت عقربهای، صندلیها با روکش چرم مشکی و دستگیره داخلی درها به شکل دایره را میتوان تشخیص داد.
در کل به نظر میرسد طراحان با استفاده از چوب، چرم و فلز در فضای کابین، سعی کردهاند احساس حضور در کابین یک خودروی لوکس را انتقال دهند.
ظاهراً سامانهای در کابین بیانکا GT Opus 1 پیشبینی شده که با پایش تنفس، ضربان قلب و سایر شاخصهای سلامتی، قابلیت تشخیص خستگی، بیماری یا عدم توجه راننده را دارد. این قابلیت را میتوان به نحوی یکی از دستیاران سامانه خودران دانست. ارتباط با پزشک مجازی از طریق نمایشگر، یکی دیگر از ویژگیهای جدید این خودروست.
قیمت و برنامه تولید بیانکا GT Opus 1
براساس گزارش carnewschina.com، بیانکا GT Opus 1 با قیمت یک میلیون یوان (137.500 دلار) به فروش خواهد رسید.
وظیفه تولید این خودرو به یکی از شرکای استراتژیک بیانکا یعنی دانگ فنگ واگذار شده، امری که بنابر اعلام رسمی این شرکت از سه ماهه نخست 2023 آغاز میشود تا خودروها از 2024 به مشتریان تحویل داده شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carnewschina.com