• خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo
  • خودروي برقي XEV Yoyo

با قابلیت پیمایش 150 کیلومتر

معرفی خودروی برقی XEV Yoyo

20 دی 1401 13:26

اسم خودرویی که می‌بینید Yoyo نام دارد که محصولی از شرکت XEV است. یک خودروی دو نفره برقی برای سفرهای درون‌شهری است که با کمک پرینتر سه‌بعدی ساخته شده.

XEV Yoyo این خودرو کلاً از 57 بخش تشکیل شده که غیر از صندلی‌ها، شاسی و شیشه‌­ها، سایر قطعات از جنس پلاستیک شامل پلی‌لاکتیک اسید، نایلون و پلی اورتان ترموپلاستیک و به کمک چاپ 3 بعدی ساخته شده است. از نظر ابعاد کوچک‌تر از Mini EV شرکت هونگوانگ است و از تعویض باتری پشتیبانی می‌کند. محصول فوق اواسط سال 2021 در بازار اروپا عرضه شده است و انتظار می‌رود در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی به طور رسمی در چین هم عرضه شود.

شرکت XEV Youyao Technology سال 2018 تاسیس شد. در همان سال اولین مدل تمام برقی خود را برای سفرهای شهری طراحی کرد. یویو برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو تورین رونمایی شد. سال 2020 شرکت فوق و دولت ایالت هیفی چین طی یک سرمایه‌گذاری مشترک برای انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، مجموعه جدید را تاسیس کردند.

اواسط سال 2021 یویو با قیمت 13900 تا 15900 وارد بازار اروپا شد. به گفته XEV حجم فروش کلی این خودرو در آن سال بالاترین رکورد در بین برندهای انرژی نو چینی شده بود. تا کنون نزدیک به 10 هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده و درآمد تجمیعی آن از 100 میلیون یورو فراتر رفته است. شرکت می‌گوید نسخه‌ای که در بازار اروپا عرضه شده با آنچه قرار است در بازار چین فروخته شود، تفاوت‌هایی دارد.

طراحی XEV Yoyo

هرچند XEV Yoyo سعی دارد خود را به عنوان همتای اسمارت فورتو معرفی نماید، اما براساس مدارک رسمی، جزء موتورسیکلت‌های چهارچرخ طبقه‌­بندی شده است.

این وسیله نقلیه 2 نفره با طول و عرض 2.495 و 1.5 متر، براساس سازه فولادی شکل گرفته است. براساس اعلام سازنده، این خودرو کلاً از 57 بخش تشکیل شده که غیر از صندلی‌ها، شاسی و شیشه‌­ها، سایر قطعات از جنس پلاستیک شامل پلی‌لاکتیک اسید، نایلون و پلی اورتان ترموپلاستیک و به کمک چاپ 3 بعدی ساخته شده است.

خودروی برقی XEV Yoyo

تزئینات روی در را می‌توان با هر طرح یا رنگی به صورت سه‌بعدی چاپ کرد. یویو روی رینگ‌های 15 اینچی سوار شده است. چراغ‌های هالوژنی نامتقارن و لوگوی خاص XEV در مرکز جلوپنجره، جلوه منحصر به فردی به آن بخشیده است. درگاه شارژ برای سهولت در قسمت جلویی تعبیه شده و فعلاً فقط از شارژ معمولی پشتیبانی می‌کند.

کابین و امکانات XEV Yoyo

فضای داخلی این خودرو نیز بر حسب نیاز مشتری می‌تواند به صورت چاپ سه‌بعدی سفارشی‌سازی شود. در نسخه اروپایی یک نمایشگر 7 اینچی غیرلمسی وجود دارد، ولی انتظار می‌رود در ویرایش جدید نمایشگر لمسی جایگزین آن شود. به جای دستگیره سنتی، از بند چرمی روی درها استفاده شده است.

خودروی برقی XEV Yoyo

تجهیزات رفاهی نیز به تهویه، نمایشگر مرکزی در نقش همزمان صفحه نشانگر دیجیتال و اطلاعات سرگرمی، ترمز ABS، سانروف، بالابر برقی شیشه­‌ها و ورود بدون کلید محدود شده، که با توجه به کاربری این خودرو راضی­‌کننده است.

مشخصات فنی XEV Yoyo

محفظه باتری در عقب قرار دارد و سه باتری فسفات لیتیوم در خود جای داده است. همانطور که گفته شد باتری‌ها قابل تعویض هستند. گفته می‌شود در صورت شارژ کامل باتری‌ها امکان 150 کیلومتر پیمایش وجود دارد.

یک موتور برقی با حداکثر خروجی 19 اسب­‌بخار روی محور عقب قرار گرفته و به باتری لیتیوم-یون 10.3 کیلووات ساعت با قابلیت تعویض سریع، متصل شده است. شعاع حرکتی و حداکثر سرعت این کوچولوی 620 کیلوگرمی به ترتیب 150 کیلومتر و 80 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران