• رينگ برادرز Enyo
  • رينگ برادرز Enyo
  • رينگ برادرز Enyo
  • رينگ برادرز Enyo

10 هزار ساعت زمان برای ساخت یک پیکاپ ویژه

معرفی رینگ برادرز Enyo

15 آبان 1401 16:05

شرکت رینگ برادرز در کنار خودروهایی که به نمایشگاه SEMA 2022 آورده، یک خودروی ویژه به نام Enyo را هم معرفی کرده، که براساس شورولت سوپرتراک مدل 1948 شکل گرفته است. آ‌ن‌طور که سازنده اعلام کرده، بیش از 10 هزار ساعت زمان برای ساخت این محصول صرف شده است.

رینگ برادرز Enyo به پیشرانه LS V8 به حجم 510 اینچ مکعب مجهز شده است، که با سوخت مسابقه­‌ای اکتان 110، هزار اسب‌بخار قدرت تولید می­‌کند.شاسی سفارشی Enyo به صورت مشترک توسط Ahlman Engineering و Roadster Shop طراحی شده است. طول و عرض کابین فولادی خودروی مدل 1948 هم به میزان 10 سانتی‌متر کاهش یافته و بدین ترتیب از مقاومت بیشتری برخوردار شده است.

سیستم تعلیق در تمام چرخ‌ها به صورت cantilever مستقل طراحی شده که معمولاً در خودروهای هاتراد شاهد هستیم. کمک­‌فنرهای Ohlins TTX و فنرهای Swift نیز در این بخش نصب شده است، درحالی‌که نیروی توقف از ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستون تامین می­‌شود.

همچون سایر خودروهای دست‌پرورده رینگ برادرز، Enyo هم به یک پیشرانه جدید و سرحال مجهز شده است. موتور LS V8 به حجم 510 اینچ مکعب یا 8.2 لیتر از Goodwin Competition Racing Engines تامین شده است، که با سوخت مسابقه­‌ای اکتان 110، هزار اسب‌بخار قدرت تولید می­‌کند.

رینگ برادرز Enyo

پیشرانه 8 سیلندر از طریق گیربکس خودکار Bowler Performance 4L80 به محور عقب متصل شده است. سراگزوز این خودرو از جنس استیل ضدزنگ و خروجی­‌های آن از جنس تیتانیوم ساخته شده است، که از بخش جانبی خودرو دیده می­‌شود.

غیر از اگزوز، رینگ‌های HRE با ابعاد 18×11 و 19×13.5 در محورهای جلو و عقب هم به صورت انحصاری برای این خودرو طراحی شده است، که با تایرهای پایلوت اسپرت ساخت میشلن 315/30 در جلو و بریجستون پوتنزا 345/35 در محور عقب پوشیده شده است. البته امکان سفارش رینگ‌های بزرگتر با تایرهای Racing Eagle G-19 ساخت گودیر هم وجود دارد.

بدنه شورولت Enyo از فیبرکربن و مخزن سوخت آن از فولاد ضدزنگ ساخته شده است، درحالی‌که تهویه مطبوع با ظاهر مشابه خودروهای قدیمی از Vintage Air Gen II تامین شده و طراحی فضای کابین هم برعهده Upholstery Unlimited وGemini Technology Systems قرار داشته است.

رینگ برادرز Enyo

براساس اظهارات جیم رینگ از بنیانگذاران رینگ برادرز، ایده ساخت خودرویی با ویژگی‌های شورولت ENYO از چند سال پیش در این شرکت مطرح بوده که در نهایت به ساخت نمونه نهایی منجر شده است. وی شورولت ENYO را به طور همزمان واجد ویژگی‌های یک خودروی اسپرت و یک پیکاپ دانسته که مشابه آن را در کمتر خودروی دیگری می­‌توان یافت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران