هنر متخصصین لهستانی

معرفی 7 موتور خاص براساس ب ام و R18

18 آبان 1401 15:00

آمریکا و ژاپن در زمینه ساخت موتورسیکلت‌های سفارشی شهرت زیادی دارند، اما ظاهراً کشور لهستان هم قصد دارد خود را به عنوان یکی از مدعیان این امر مطرح کند.

برای اثبات این ادعا، هریک از نمایندگان ب‌ ام و در لهستان، یک نمونه سفارشی را براساس مدل R18 کروزر ساخته است. این مدل که در میان علاقمندان به بیگ باکسر هم معروف شده، در حالت استاندارد در سه نسخه عرضه می­‌شود.

هریک از این نمونه­‌های سفارشی علیرغم ظاهر زیبا، حتی برای اعمال تغییرات بعدی هم آمادگی دارد.

ب ام و R 18 Black Jack

موتورسیکلت ب ام و R 18 Black Jack

از نام محصول ZK Motors می­‌توان دریافت که رنگ مشکی تا چه اندازه در هویت این موتورسیکلت تاثیرگذار بوده، تا جایی که قطعات کروم هم با لایه‌­ای از مشکی براق روکش شده و خروجی اگزوز هم به رنگ مشکی مات درآمده است. رینگ‌های 16 اینچی پهن و ارتفاع کم نسبت به سطح زمین، از دیگر ویژگی‌های این محصول به شمار می­‌آید.

ب ام و R18 Isle of Man

موتورسیکلت ب ام و R18 Isle of Man

این محصول که نام یکی از مسابقات مشهور را یدک می­‌کشد، با الهام از ب ام و RS 255 Kompressor مدل 1939 ساخته شده است، که با شماره 49 و تحت هدایت جرج مه‌یر، موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. بسیاری از بخش‌های بدنه نیز با رنگ سبز Isle of Man تزئین شده که خریداران ب ام و M4 هم با آن آشنا هستند.

ب ام و R18 Liberty

موتورسیکلت ب ام و R18 Liberty

شرکت Liberty Motors در همکاری با یکی از سازندگان مشهور موتورسیکلت‌های سفارشی یعنی Pawel Stachura، این نمونه زیبا را ساخته که ترکیبی از مدل‌های کلاسیک و مدرن را به نمایش می­‌گذارد. رینگ‌های سه تکه 21 و 18 اینچی در محورهای جلو و عقب، روکش سرسیلندرها با برش CNC و طراحی خاص بدنه با قطعات مشکی مات را به همراه دارد.

ب ام و R18 Roadster

موتورسیکلت ب ام و R18 Roadster

این نمونه با تاثیر از موتورسیکلت‌های دهه 1920 و 1930 میلادی شکل گرفته و البته نشانه­‌هایی از کافه ریسرها، مدل‌های مسابقه‌­ای دهه 70 میلادی و حتی جلوپنجره کلیوی ب ام و را نمایش می­‌دهد. این مدل را می­‌توان با خودروهای عجیب و غریب دست‌پروده George Barris مقایسه کرد.

ب ام و R18 Roar

موتورسیکلت ب ام و R18 Roar

این نمونه با تاثیر از R 18 Concept شکل گرفته، موتورسیکلتی که در سال 2019 معرفی شده است و راه را برای ورود مدل فعلی هموار کرد. طول برخی قطعات بدنه همچون گلگیر، صندلی و اگزوز کاهش یافته است.

ب ام و R18 Speedy Gonzales

موتورسیکلت ب ام و R18 Speedy Gonzales

این مدل که نام خود را از یک شخصیت محبوب و البته سریع در انیمیشن­‌های دهه 60 میلادی به عاریت گرفته، به واسطه قطعات کرومی براق، ظاهری چشمگیر را به معرض نمایش گذاشته است.

ب ام و R18 The Great Wave

اگر قرار باشد عنوان موتورسیکلت برتر را به یکی از 7 مدل حاضر در این فهرست اعطاء کنیم، بدون شک برنده را باید از میان Great Wave و Liberty انتخاب کرد. Great Wave با تاثیر از موتورسیکلت‌های bobber موجود در بازار ژاپن طراحی شده و به همین دلیل نشانه­‌هایی از هنر ژاپنی و پتینه را می‌­توان در بدنه آن پیدا کرد که به قدیمی نشان دادن ظاهر، یاری رسانده است.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت روز موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران