• تيونينگ ب‌‌ام‌‌و M3 تورينگ توسط منهارت

افزایش قدرت تا 650 اسب‌بخار

تیونینگ ب‌ ام‌ و M3 تورینگ توسط منهارت

22 آبان 1401 14:45

ب‌ ام‌ و M3 تورینگ، یک خودرو استیشن واگن سریع است که در مقایسه با مرسدس‌بنز AMG E63 واگن و آئودی RS6 آوانت، رده‌ متفاوتی دارد‌‌.

مهم‌ترین اصلاحات زیر کاپوت خودروست. جایی که پیشرانه 3 لیتری توئین‌توربو M3 تورینگ، بیش از 650 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.ب‌ ام‌ و M3 تورینگ، قدرت خوب و قابل قبولی دارد؛ اما برخی مشتریان خواهان عملکرد و قدرت بیش‌تری هستند که با نسخه استاندارد برآورده نمی‌شود. بنابراین کمپانی تیونینیگ منهارت پاسخگوی نیاز مشتریان می‌شود و پکیج تیونینگ جدید خود را برای M3 تورینگ معرفی می‌کند. این پکیج MH3 650 Touring نام دارد‌. چنین تغییراتی از ماه مارس گذشته برای سدان M3 نیز در دسترس بوده است.

تغییرات ظاهری بسیاری دیده می‌شود، اما مهم‌ترین اصلاحات آن زیر کاپوت خودروست. اکنون پیشرانه 3 لیتری توئین‌توربو M3 تورینگ، بیش از 650 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در حالی که مدل استاندارد M3 تورینگ، تنها 503 اسب‌بخار قدرت دارد‌. نیروی تولید شده نیز از طریق گیربکس هشت سرعته M Steptronic، به سیستم xDrive AWD منتقل می‌شود.

علاوه بر افزایش خروجی پیشرانه، یک سیستم اگزوز جدید با کنترل سوپاپ وجود دارد. مشتریان می‌توانند لوله‌های اگزوز منهارت را بدون مبدل‌های کاتالیستی داشته باشند؛ البته ممکن است این مورد در برخی کشورها قانونی نباشد. نسخه‌هایی نیز با مبدل کاتالیستی GESI 300 سلولی و لوله‌های OPF وجود دارد.

تیونینگ ب‌‌ام‌‌و M3 تورینگ توسط منهارت

نمای خارجی MH3 650 تورینگ، یک پکیج کربنی دارد که از اسپویلر جلو، اسپویلر عقب، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و ... تشکیل شده است. ترکیب رنگ مشکی و طلایی انحصاری منهارت نیز دیده می‌شود. رینگ‌های Concave One منهارت، به رنگ مشکی مات هستند. البته مشتریان می‌توانند رنگ مورد علاقه خود را نیز برای رینگ‌ها انتخاب کنند.

این M3 تورینگ اکنون در بازارهای منتخب اروپا، مانند آلمان، بریتانیا و ... به فروش می‌رسد. این خودرو در ماه‌های آینده به سایر نقاط جهان، مانند آسیا و استرالیا نیز خواهد رسید؛ اما در آمریکا فروخته نمی‌شود. اولین نسخه‌ها در دسامبر سال جاری تحویل داده خواهند شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران