نسخه 50 سالگی یواز 469

معرفی نسخه 50 سالگی یواز 469

محصولات نسبتاً جدید شرکت یواز همچون مدل پاتریوت را نمی‌­توان یک خودروی مدرن به‌شمار آورد، ولی وقتی بدانید که این شرکت یک محصول دیگر به نام 469 را از 50 سال پیش تاکنون تولید می­‌کند، شاید نظرتان درباره بروز بودن پاتریوت هم کمی عوض شود.

به هرحال یواز 469 در نسخه 50 سالگی نیز همچنان از ترمز ABS بی­‌بهره مانده و پیشرانه آن هم از استاندارد آلایندگی یورو صفر! پشتیبانی می­‌کند. به مناسبت 50 سالگی این خودرو، نسخه ویژه‌­ای از یواز 469 با لقب jubilee در پیست Arskoe رونمایی شده است. خودروساز روسی اصرار دارد که این مدل را از نسخه بروزرسانی شده 469 یعنی یواز هانتر جدا بدانیم.

به هرحال یواز 469 در نسخه 50 سالگی نیز همچنان از ترمز ABS بی­‌بهره مانده و پیشرانه آن هم از استاندارد آلایندگی یورو صفر! پشتیبانی می­‌کند. البته این پیشرانه به تازگی روی نسخه شهری این محصول یعنی هانتر هم نصب می‌­­شود.

گیربکس یواز 469 توسط یکی از خودروسازان چینی یعنی بایک تامین شده است، درحالی‌که سیستم چهارچرخ محرک این محصول ساختاری ابتدایی و کاملاً مکانیکی دارد.

نسخه 50 سالگی یواز 469

سپرهای فلزی، در صندوق تاشو، رکاب‌های جانبی، وینچ برقی، گارد محافظ و تایرهای آفرود بی­‌اف گودریچ با تایرهای 235/85R16، اسنورکل، سقف جداشونده و البته روکش مشکی مات بدنه، از مهمترین ویژگی­‌های ظاهری نسخه 50 سالگی یواز 469 به شمار می‌­آید.

در فضای کابین این خودروی باستانی با روکش چرم مصنوعی مشکی با دوخت قرمز مواجه هستیم، ولی سایر ویژگی‌ها همچون صندلی‌های تاشو در محفظه بار، برجای خود باقیمانده است.

نسخه 50 سالگی یواز 469

یواز قصد دارد تنها 50 دستگاه از نسخه ویژه مدل 469 را با قیمت 1.65 میلیون روبل یا 27,130 دلار به فروش برساند، که تقریباً 4800 دلار گران‌تر از نسخه استاندارد این خودرو است.

به هرحال برای ایجاد انگیزه خرید در مشتریان، یواز اعلام نموده که خریداران این مدل را به بازدید از خط تولید و موزه این شرکت دعوت می‌­کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : autoreview.ru