• موتورسيکلت ياماها سه‌چرخه نيکن GT

احیای سه‌چرخه نه‌چندان محبوب

یاماها نیکن جی‌تی 2023 معرفی شد

26 آبان 1401 18:03

سال 2021 یاماها پیشرانه 890 سی‌سی سه سیلندر خطی جدید خود به اسم CP3 را روی مدل‌های XSR900 و Tracer 9 GT نصب کرد. پیشرانه‌ای که در اصل برای موتورسیکلت سه چرخ Niken GT بود، ولی بنا به دلایلی چندان مورد توجه قرار نگرفت؛ اما اکنون مدل 2023 این محصول قصد دارد نظرها را تغییر بدهد.

مهندسان یاماها مجبور شدند تا فریم اصلی را 5 درجه به جلو ببرند و درواقع آن را دوباره طراحی کردند. پیشرانه 890 سی‌سی نیکن جی‌تی همان چیزی است که روی مدل‌های وزن متوسط شرکت موسوم به bLU cRU نصب می‌شود. یاماها می‌گوید CP3 جدید با حفظ سیلندر 78 و 62.1 میلی‌متری خود اکنون نسبت تراکم 11.5 بر یک را تولید می‌کند. این یعنی پیشرانه فوق در دورهای پایین نیز شتاب و کنترل بهتری ارائه می‌دهد. به لطف سیستم تنفس و اگزوزهای جدید، یاماها نیکن برای اولین‌بار در تاریخ کوتاه خود به استاندارد یورو 5 دست یافته است.

برای تطابق با سیستم انتقال قدرت این موتورسیکلت خاص، مهندسان یاماها مجبور شدند تا فریم اصلی را 5 درجه به جلو ببرند و درواقع آن را دوباره طراحی کردند. بازوهای سیستم تعلیق جدید و کمک‌فنرها از ابتدا تنظیم و سفارشی‌سازی شده‌اند. این باعث می‌شود تا یاماها نیکن جی‌تی 2023 سواری نرم‌تر و البته چابک‌تری داشته باشد. در این میانه فناوری چابک چند چرخ یاماها یعنی LMW نیز بی‌تأثیر نبوده است.

موتورسیکلت یاماها سه‌چرخه نیکن GT

نیکن جی‌تی جدید شامل مجموعه مدرنی از تجهیزات الکترونیکی است، که بلوک CP3 را بهینه‌سازی می‌کند.

بد نیست بدانید روی این موتورسیکلت نمایشگر 7 اینچی نصب شده که می‌توان با آن سه حالت رانندگی خیابانی، اسپرت و تورینگ را انتخاب کرد. ازجمله آپشن‌های این موتور نیز سیستم اتصال وای‌فای و پورت USB است. علاوه‌براین سامانه ناوبری Garmin تضمین می‌کند که هیچ‌گاه راکب مسیر خود را گم نمی‌کند.

موتورسیکلت یاماها سه‌چرخه نیکن GT

آن طور که در سایت rideapart.com آمده است، یاماها نیکن جی‌تی 2023 از ابتدای سال آینده راهی نمایندگی‌ها می‌شود. در حالی که هنوز اطلاعاتی درباره قیمت آن منتشر نشده است.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت و قیمت موتور سیکلت را در باما دنبال کنید.

دیدگاه کاربران