کمتر خودروی ژاپنی را میتوان یافت که در تاریخ صنعت خودروسازی، جایگاهی مشابه مزدا RX-7 داشته باشد. البته این خودرو در میان علاقمندان به تیونینگ و تعویض پیشرانه هم بسیار محبوب است، چراکه با خلاص شدن از شر موتور وانکل پر دردسر که به صورت فابریک برای این خودرو نصب شده، میتوان از قابلیتهای آن بیشتر لذت برد.
”مالک خوشسلیقه و البته ماجراجوی این مزدا RX-7، تصمیم گرفته پیشرانه 12 سیلندر M120 ساخت مرسدسبنز را در آن نصب کند.“اما خودرویی که در این مطلب مشاهده میکنید، با سایر نمونههای تقویت شده از مزدا RX-7 متفاوت است، چراکه در طول 15 سال اخیر در تملک یک نفر بوده و پیشرانه LS توربوشارژ با 900 اسببخار قدرت را با خود حمل میکرده است.
به مناسبت نمایشگاه SEMA 2022، مالک خوشسلیقه و البته ماجراجوی این خودرو، تصمیم گرفته پیشرانه 12 سیلندر M120 ساخت مرسدسبنز را در آن نصب کند. این پیشرانه که در طول دهههای 1990 و 2000 میلادی تولید شده، در اختیار بسیاری از خودروها قرار گرفته از جمله پاگانی زوندا که البته به نسخه تقویتشده از آن مجهز شد.
همین ابتدا خاطرنشان کنیم که مزدا RX-7 موردبحث، پیشرانه جدید را از پاگانی به عاریت نگرفته بلکه این قطعه از اوراقی تامین شده و بنابر سلیقه مالک در بسیاری بخشها از جمله سرسیلندرها و اتصال به اگزوز، مورد بازنگری قرار گرفته است.
این پیشرانه با سوخت متانول میتواند تا 9 هزار دور بر دقیقه دوران کرده و قدرتی بین 850 الی هزار اسببخار تولید کند.
به علت افزایش حجم پیشرانه، کاپوت حذف شده درحالیکه رنگ سبز روشن بدنه و کیت قطعات Khyzyl Saleem نیز در افزایش جذابیت ظاهری این مزدا RX-7 موثر واقع شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com