• ميتسوبيشي کلت پرفورمنس

الهام‌گرفته از موفقیت‌های موتور اسپرت

معرفی میتسوبیشی کلت پرفورمنس

9 دی 1403 08:00

در زمانی که خودروسازان به نظر می‌رسد مصمم هستند هیجان رانندگی را از بین ببرند، نماینده شرکت میتسوبیشی در کشور چک، ایده‌ جدیدی را ارائه کرده است؛ چسباندن یک لیوری (طرح‌های روی بدنه) رالی بر روی همزاد رنو کلیو، اضافه کردن چرخ‌های بزرگ‌تر و افزایش ۲۷ درصدی قدرت (البته هیجان‌زده نشوید، هنوز هم نمی‌تواند از پریوس معمولی قوی‌تر باشد) برای ایجاد یک نسخه ویژه از میتسوبیشی کلت. این نسخه میتسوبیشی کلت پرفورمنس نام دارد. این پروژه کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما یادآور دوران خوب میتسوبیشی در رالی است.

طراحی میتسوبیشی کلت پرفورمنس

کلت پرفورمنس، بدنه سفیدی دارد که روکش سفارشی با گرافیک‌های مشکی مات و قرمز به آن اضافه شده است. این خودرو قرار است روح دوران شکوه رالی‌آرت میتسوبیشی را برانگیزد، اما در واقع فقط یادآوری می‌کند که چقدر رالی‌آرت را از دست داده‌ایم. حروف «پرفورمنس» روی طرفین و کاپوت کمی عجیب است، به خصوص با توجه به این که بخش واقعی موتور اسپورت میتسوبیشی هیچ دخالتی در این پروژه نداشته است.

برای تکمیل لیوری چشمگیر، تیم چک میتسوبیشی تزئینات قرمز را به جلوپنجره، اسپلیتر بزرگ جلو و قطعات جانبی اضافه کرده است. تکمیل‌کننده ظاهر یک مجموعه جدید از رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی OZ Racing Superturismo GT است.

میتسوبیشی کلت پرفورمنس

مشخصات فنی میتسوبیشی کلت پرفورمنس

زیر کاپوت، نسخه کمی اصلاح شده‌ از پیشرانه سه سیلندر یک لیتری توربوشارژ همراه با یک گیربکس شش سرعته دستی را پیدا خواهید کرد. خروجی پیشرانه از ۹۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در حالت استاندارد، به ۱۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۲۲ نیوتن‌متر گشتاور افزایش یافته است. این ارقام حتی روی داینو نیز تایید شده است.

نکته جالب این است که این اعدا ارتقا یافته حتی کم‌تر از همزاد این خودرو، یعنی رنو کلیو 1.0 TCe 130 فابریک هستند. این خودرو یک پیشرانه 129 اسب‌بخاری با گشتاور 240 نیوتن‌متری دارد، که البته این پیشرانه برای میتسوبیشی کلت ارائه نشده است.

تیم میتسوبیشی در کشور چک ادعا می‌کند که افزایش قدرت به لطف وزن سبک این خودرو کوچک، که در نسخه بنزینی 1097 کیلوگرم وزن دارد، قابل توجه است. هیچ اشاره‌ای به ارتقا شاسی نشده است، به این معنی که کلت تنظیمات تعلیق استاندارد را حفظ می‌کند. صادقانه بگوییم، یک کیت پایین‌آورنده می‌توانست یک ویژگی مناسب برای این پروژه باشد.

میتسوبیشی کلت پرفورمنس

البته هرچقدر هم که این پروژه ناقص یا عجیب به نظر برسد، حداقل نشان می‌دهد که کسی در میتسوبیشی تاریخچه موتور اسپورت برند را کاملاً فراموش نکرده است.

طبق گفته ولادیمیر هجنا، مدیر فروش میتسوبیشی در جمهوری چک، هدف آن‌ها از کلت پرفورمنس ساخت محصولی جالب برای رانندگی بود، که الهام‌گرفته از موفقیت‌های موتور اسپرت برند با لنسر اِوو بود.

میتسوبیشی جزئیاتی در مورد قیمت‌گذاری یا در دسترس بودن کلت پرفورمنس منتشر نکرده است، اما در یک پست در فضای لینکدین آن را به عنوان یک نسخه تولید محدود توصیف کرد. این نشان می‌دهد که احتمالا فقط در جمهوری چک فروخته خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران