• کانسپت پوني کوپه 1974

در همکاری با جوجارو

احیای یک کانسپت قدیمی توسط هیوندای

6 آذر 1401 20:26

شرکت هیوندای و استودیو طراحی GFG Style که توسط جورجتو و فابریزیو جوجارو تاسیس شده است، از همکاری برای ساخت یک کانسپت براساس خودرویی قدیمی خبر داده‌­اند.

هیوندای و GFG Style قصد دارند نسخه تازه­‌ای از کانسپت پونی کوپه 1974 را تولید کرده و در بهار 2023 به معرض نمایش بگذارند.کانسپت پونی کوپه 1974 که توسط جورجتو جوجارو و به سفارش هیوندای طراحی شد، به عنوان بستری برای سری مدل‌های پونی مورد استفاده قرار گرفت، که بین سال‌های 1975 تا 1990 روی خط تولید قرار داشتند.

غیر از اهمیت این مدل برای خودروساز کره­‌ای، کانسپت پونی کوپه 1974 از این جهت تاریخ‌­ساز شده که آقای جوجارو مدتی بعد از خط و ربط این خود برای طراحی دلورین DMC12 استفاده کرد، که آن هم یکی از خودروهای به یادماندنی به شمار می­‌آید.

براساس آنچه در سایت motor1.com آمده است، هیوندای و GFG Style قصد دارند نسخه تازه­‌ای از این کانسپت را تولید کرده و در بهار 2023 به معرض نمایش بگذارند.

آقای جوجارو از این خودرو به عنوان طرحی مربوط به اوایل دوران فعالیت خود یاد کرده است. به نظر وی، طراحی نخستین خودروی مستقل برای یک کشور آسیایی عملی افتخارآفرین بوده که اکنون به درخواست هیوندای، تکرار می‌شود.

کانسپت پونی کوپه 1974

هیوندای در سال 2019، کانسپتی به نام 45 Concept رونمایی کرد، که بعدا آثار طراحی آن را در نسخه نهایی هیوندای ایونیک 5 مشاهده کردیم. در سال‌های 2021 و 2022 نیز دو کانسپت با تاثیر از پونی معرفی شد، که اولی یک خودروی کاملاً برقی بود اما دومی یعنی هیوندای N Vision 74، از سامانه هیدروژن-هیبرید برای قوای حرکتی استفاده می­‌کرد.

اکنون باید منتظر ماند و دید که چهارمین کانسپت هیوندای که با نگاه به گذشته ساخته می‌شود و قرار است آینده را تحت تاثیر قرار دهد، کی و با چه فرمی به معرض نمایش درمی­‌آید.

آقای SangYup Lee از مدیران بخش طراحی هیوندای، اعلام نموده که این کانسپت جدید براساس فلسفه طراحی هیوندای شکل خواهد گرفت و آینده را با تاثیر از میراث این برند، ترسیم می­‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران